پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

حواشی لغو لیگ برتر بسکتبال؛ از بیانیه هواداران گرگان تا برگزاری لیگ تابستانی

با وجود گذشت دو هفته از اعلام تعطیلی لیگ برتر بسکتبال کشور، حواشی و شکایات باشگاه ها و هواداران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری البرز ورزشی، لیگ برتر بسکتبال کشورمان امسال پس از سالها با استقبال خوب باشگاه ها و با حضور 14 تیم برگزار شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از آغاز مرحله پلی آف متوقف شد و چندی پیش مسئولین فدراسیون این لیگ را بدون معرفی قهرمان به پایان رساندند. این تصمیم که با رای باشگاه ها صورت گرفت، با حواشی بسیاری مواجه شد.

  • لغو مسابقات و اعتراضات باشگاه ها و هواداران

لغو رقابتهای لیگ برتر بسکتبال از سوی فدراسیون و با نظرسنجی باشگاه ها و اکثریت آرا گرفته شد. تصمیمی که اگرچه عقلانی بود، با این حال برخی از باشگاه ها همچنان به آن اعتراض دارند. هواداران تیم صدرنشین شهرداری گرگان که سال گذشته نایب قهرمانی لیگ را از آن خود کرده بودند و یکی از مدعیان قهرمانی امسال به حساب می آمدند شدیدا به عدم معرفی تیمشان به عنوان قهرمان اعتراض دارند و بیانه ای در این خصوص نیز منتشر کرده اند. مصطفی هاشمی سرمربی تیم مهرام نیز معتقد است تیمش از این اتفاق بسیار ضررکرده است و محمدرضا اسلامی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد لغو رقابت ها قهرمانی را از تیم شیمیدر گرفت.

  • تسویه حساب باشگاه ها با بازیکنان

مسئله ای که این روزها بازیکنان بسکتبال کشور را نگران کرده است، تسویه حساب باشگاه ها با بازیکنان است. مسئولین فدراسیون بسکتبال اعلام کردند که باشگاه ها باید مبلغ قرارداد اعضای خود را به طور کامل پرداخت کنند چراکه شیوع بیماری کرونا غیرقابل پیش بینی بوده و همچنین تصمیم بر لغو رقابتهای لیگ برتر از عهده بازیکنان خارج بوده است. اگرچه کاهش دستمزد بسیاری از بازیکنان در رشته های ورزشی مختلف در سراسر دنیا به دلیل این بیماری با توافق طرفین صورت گرفته است، اما مسئولین باشگاه های بسکتبال کشور اعلام کرده اند که به زودی به تعهدات خود عمل می کنند و بدون کسر دستمزد، مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت خواهند کرد. با این حال هنوز هیچ باشگاهی با بازیکنانش تسویه حساب نکرده است.

  • لیگ تابستانی بسکتبال

دکتر رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال چندی پیش در مصاحبه ای از برگزاری لیگ تابستانی خبر داد و اعلام کرد پس از بهبود شرایط کشور و رفع خطرات ناشی از بیماری کرونا درباره این لیگ اقدام خواهند کرد. حال سوالی که پیش می آید این است که اگر قرار بر برگزاری لیگ تابستانی باشد، بهتر نبود که ادامه لیگ برتر را در تابستان برگزار می کردند تا سرنوشت قهرمان این فصل نیز مشخص شود؟ کدام تیم ها واجد شرایط حضور در این لیگ هستند و آیا مسابقات تابستانی پیش درآمد فصل جدید لیگ برتر خواهد بود؟

  • کناره گیری سیفی زاده و جانشینی موقت مرادی

پیام سیفی زاده رئیس کمیته داوران و مسابقات بر اساس آنچه فدراسیون بسکتبال اعلام کرد، چندی پیش به دلیل بازنشستگی از سمت خود استعفا داد و جواد مرادی از داوران بسکتبال کشور، به طور موقت جانشین او اعلام شد. پیش از این نیز ورژ آبکاریان این سمت را برعهده داشت که او نیز به دلیل مشابه مجبور به کناره گیری شد.