پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

زارعی: برات زاده مادام العمر محروم شود

رئیس فدراسیون کوهنوردی اعتقاد دارد که برات زاده باید برای تمام عمر از شرکت در مسابقات محروم شود. وی اعتقاد دارد که این ورزشکار بیش از 50 اعزام بین المللی داشته است و باید سپاس گذار می بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: زارعی در مورد حرکت علی برات زاده مبنی بر بی احترامی به پرچم ایران در مسابقات سنگنوردی فرانسه اظهار داشت: رفتار و حرکت او بسیار بد و غیر قابل توجیه بود و حتما با وی برخورد خواهد شد، چرا که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است در مسابقات آینده هم تکرار شود. ما کمیته انضباطی را تشکیل و در مورد وی تصمیم خواهیم گرفت که سخت خواهد بود.

وی در مورد اینکه او عذرخواهی کرده و گفته حرکتش ناخواسته بوده است، گفت: آدم وقتی فیلم این حرکت را می‌بیند احساس شرم می‌کند. چهره ورزشکاران دیگر کشورها را ببینید که چطور پرچم کشورشان را بالا برده اند و تکان می‌دهند، آن هم کشورهایی که مشکلات زیادی دارند، اما روی پرچم شان تعصب دارند.

زارعی ادامه داد: پرچم یک کشور مقدس است و نمایندگان کشورمان باید روی این موضوع حساس باشند و ما هم حتما روی این رفتارها حساسیت زیادی داریم. برات زاده شانس زیادی داشت که حتی سهمیه المپیک را بگیرد، اما رفتار او همه چیز را تغییر داد.