پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نبرد جوانان ایران – بلغارستان از نگاه سایت فدراسیون جهانی

ایران بدون شکست در صدر جدول رده بندی فینال گروه E قرار گرفت و اولین شکست خود در این مسابقات را به بلغارستان واگذار کرد.

در آخرین دیدار این مرحله، دارندگان مدال برنز مسابقات قهرمانی زیر 19 سال جهان والیبال پسران با نتیجه سر بر یک (25-17، 23-25، 25-22، 25-23) به پیروزی رسیدند. رویداد جوانان با این حال، هر دو تیم در جست و جوی سخت افزار بیشتر تا نیمه نهایی ادامه خواهند داد.

مهار بهتر ایران (14 در مقابل هفت) کلید موفقیت آنها در روز پنجشنبه بود. پنج بلوک موثرن آنها توسط امیر محمد گلزاده با مجموع امتیاز 21 ساخته شد. از سوی دیگر مبین نصری مستن آباد با کسب پنج آس به امتیاز 16 رسید. الکساندر نیکولوف، کاپیتان بلغارستان، یکی را بهتر انجام داد. ستاره نوظهور با شش آس به رکورد 23 امتیاز، بهترین آبشارزن بازی بود.

آرژانتین روز پنجشنبه با پیروزی در دوئل مستقیم با برزیل برای مقام دوم در گروه F منامه، آخرین جای خالی مسابقات نیمه نهایی قهرمانی زیر 21 سال قهرمانی جهان والیبال مردان FIVB 2023 در بحرین را تصاحب کرد. آنها در یکی از نیمه نهایی های شنبه به مصاف ایران خواهند رفت. در دیدار دیگر ایتالیا به مصاف بلغارستان خواهد رفت.

لهستان با اولین برد خود مطمئن شد که Pool E را با امتیاز بالایی به پایان برساند. قهرمانان دو سال پیش جوانان جهان با نتیجه قانع کننده سه بر صفر (25-16، 25-17، 25-18) تایلند را شکست دادند تا در رده بندی نهایی گروه در جایگاه سوم قرار بگیرند و قعرنشین آسیایی بدون برد در جدول را ترک کنند.

هر دو تیم در مرحله نیمه نهایی چهار نفره دوم راه خواهند یافت که رتبه های پنجم تا هشتم جدول رده بندی نهایی قهرمانی جهان را تقسیم خواهند کرد. لهستانی مقابل آلیاکسی ناسویچ چهار بار گلزنی کرد و به رکورد 18 امتیازی رسید. پیوتر اسلیوکا و کاپیتان یاکوب اولشفسکی هر کدام با 10 امتیاز به میدان رفتند. در تیم تایلندی کیتی پونگ سانگساک و جاکریت تانونوی به ترتیب 12 و 11 امتیاز کسب کردند.

گزارش: عباس اسماعیلی