جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
حال و روز ناخوش استقلال؛

مطالبه هواداران را چه کسانی پاسخگو هستند؟

اخباری که از باشگاه استقلال به بیرون درز می کند، حقیقتا تاسف بار است. بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی و ارسال فیش جعلی به باشگاه سانتاکلارا و خالی شدن سهام مردم در بورس گوشه ای از سو مدیریت ها است!

این روزها شاهد رنج و مرارت هواداران و آزردگی آنها از اوضاع اسف بار تیم محبوبشان هستیم.

متاسفانه هر که آمده، فاجعه ای برجای گذاشته و بدون آنکه به مردم و هواداران پاسخگو باشد، این ویرانه را به فرد بعدی سپرده است.

آجورلو زمانی که بر مصدر امور قرار گرفت، موضوع درآمدزایی و تبلیغات محیطی را در اولویت کاری خود قرار داد.

قربانزاده هم که از راه رسید بحث فروش ده رصد سهام از طریق بورس به مردم‌ را مطرح کرد. در این مقطع قراردادهای بازیکنان و مربیان هم افزایش چشمگیری یافت و...

بازگشت قائدی و محبی و بازی تهاجمی آبی پوشان هواداران را به بردهای تیمشان امیدوار کرد، غافل از آنکه در پشت پرده کوهی از مشکلات در انتظار این تیم‌مردمی است.

مسئولان باشگاه استقلال بابت انتقال قرضی محبی مدعی بودند، مبلغ ۲۳۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا واریز کرده اند. بعد از روی کار آمدن فتح الله زاده و پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد این سند و فیش ارائه شده (‌بنابر اظهارات محبی و باشگاه طرف قرارداد وی)  جعلی بوده است!

در همین ایام بحث شکوائیه استراماچونی و مطالبه یکصد میلیارد تومانی وی مطرح و مدت ها اخبار و حواشی فوتبالی را به خود اختصاص داد.

مدیر عامل جدید مدعی بود برای پاسخگویی به مطالبات مربیان و بازیکنان و پرداخت دیون به گرفتن وام اقدام کرده است.

این در حالی بود که مدیر قبلی ادعای پول درشت در حساب باشگاه بود، غافل از آنکه صندوق باشگاه‌خالی و سهام مردم در بورس پودر شده بود!

با کناره گیری ‌فتح‌ اله زاده و ورود حجت کریمی هم استقلال حال و روز خوشی نداشت. با انتخاب نکونام و زمزمه جذب بیرانوند باز هم هواداران را بی جهت به آینده دلخوش کردند.

زمانی که التهابات فروکش کرد و آب ها از آسیاب افتاد، تازه این دمل چرکین سر باز کرد! قائدی در مصاحبه تلویزیونی ادعای مدیران قبلی در باره پرداخت ۸۰ درصد از قراردادش را رد کرد و به صراحت گفت من بیست درصد قراردادم ‌را ‌هم ‌نگرفته ام.

محبی هم که با فیش جعلی باشگاه  استقلال به طرف مقابل (سانتاکلارا)‌ مواجه شده بود، عطای ماندن را به لقایش بخشید و از صف آبی پوشان جدا شد!

این روزها که سکان مدیریت باشگاه به خطیر سپرده شده، سرنوشت آن معلوم و مشخص است. خطیر روز گذشته به وضوح گفت: ما بدهی۶۰۰ ‌میلیارد تومانی داریم و تیم ورشکسته ‌هستیم.

در بازار نقل و انتقالات هم استقلال اوضاع مناسبی ندارد. نکونام با انتظارات بالای هواداران و این اوضاع اسف بار چگونه باید هدایت فنی تیم را در دست‌بگیرد؟

به نظر می رسد ورود نهادهای نظارتی به این موضوع و بررسی جوانب‌امر می تواند مطالبه مردم و هواداران را پاسخ دهد.

اینکه چه بر سر استقلال آمده و حساب و کتاب باشگاه چگونه است. حساب مردم در بورس چگونه خالی و در کجا مصرف شده است.

این ‌مسائل را دقیقا وارسی و مراتب را به هواداران اعلام کنید! این مصلحت اندیشی ها و چشم پوشی از خبط و خطاها قطعا آثار زیانباری خواهد داشت و استقلال را با حواشی متعددی رو به رو خواهد کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان