پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

 گشتی در دنیای خبر

در گذری و نظری بر اخبار منهای فوتبال درخشش قهرمان پارا ایرانی و سوپر استادی محمد امین طباطبایی بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* هفتمین روز از دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، امروز در پاریس پیگیری شد که در رقابت پرتاب نیزه کلاس F13 علی پیروج و سجاد نیک‌پرست با 11 ورزشکار دیگر در این ماده به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقه، علی پیروج دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو با رکورد 63.70 متر در رده دوم ایستاد و ضمن کسب مدال نقره، سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس را نیز کسب کرد.

همچنین سجاد نیک‌پرست دارنده 2 مدال نقره در پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو، با رکورد 59.69 متر در رده چهارم ایستاد و یک سهمیه دیگر برای کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک کسب کرد.

تاکنون در بین ورزشکاران ایران، سعید افروز به همراه رشید مسجدی به مدال طلا، مهدی اولاد به مدال‌های طلا و نقره، امیر خسروانی و علی پیروج به مدال نقره و هاشمیه متقیان به مدال برنز دست یافته‌اند.

* شطرنج‌باز سرشناس و ۲۲ ساله ایرانی با عبور از ریتینگ زنده 2700 به عنوان سوپراستاد بزرگی شطرنج رسید.

سید محمدامین طباطبایی در دور پنجم رقابت‌های یادبود هنتی در مجارستان مقابل رامشبابو پراگناناندا، پدیده شطرنج هند با مهره سفید به پیروزی دست یافت؛ وی با کسب این پیروزی به ریتینگ زنده 2701.5 رسید و عنوان سوپر استاد بزرگ شطرنج را تصاحب کرد.

هم‌اکنون محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ‌های شطرنج جمهوری اسلامی ایران هستند.

* با وجود اینکه بیش از ۶ هفته است هاکان دمیر ترکیه‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران فعالیت می‌کند و قرار است تا ۱۰ روز آینده نیز در مسابقات دوستانه روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند، همچنان خبری از فسخ قرارداد سعید ارمغانی، سرمربی سابق تیم ملی با فدراسیون ایران نیست.

ارمغانی در آخرین گفت و گوی خود اعلام کرد که مشکل پاسپورتی دارد و نمی‌تواند برای فسخ قرارداد وارد ایران شود که به همین دلیل، از راه‌های دیگر و به صورت غیر حضوری سعی دارد قراردادش با فدراسیون ایران را دوستانه فسخ کند.

حالا باید دید که فدراسیون بسکتبال چگونه مشکل این مربی ایرانی مقیم مجارستان را حل خواهد کرد.