پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گلزاده: برای ایتالیا بهترین ها را آرزو می کنم

امیرمحمد گلزاده در گفت و گو با سایت فدراسیون جهانی والیبال اظهار کرد: از کسب این جام قهرمانی جهان بسیار خوشحالم.

گلزاده افزود: برای تیم ایتالیا بهترین ها را آرزو می کنم. آنها امشب در فینال خیلی خوب بازی کردند. ما تیم بسیار خوبی هستیم و پتانسیل خود را می دانیم و برخی از ستاره های ما می توانند به تیم بزرگسالان نیز حتی بپیوندند.

ماتئو: ایران تیم قدرتمندی است

ماتئو باتوکیو، سرمربی ایتالیا گفت: 3-2 بود و در سه ست که باختیم، خیلی زود تسلیم شدیم. این برای ما درست نیست، زیرا ما سخت تلاش کردیم تا اینجا باشیم و سعی کنیم این رویا را زندگی کنیم و خیلی زود تسلیم شدیم. ما کاری را که می توانستیم انجام دادیم، پس حقیقت این است که آنها تیم قدرتمندی هستند. ما می دانستیم که برای پیروزی در این مسابقه باید بهتر از آنها بازی کنیم، اما آنها بهتر از ما بازی کردند و این بخشی از بازی است.

گلزاده با دریافت جایزه MVP تجلیل شد

هفت بازیکن برجسته در تیم رویایی قهرمانان جهان زیر 21 سال شناخته شدند.

امیرمحمد گلزاده، بر خلاف ایران، دارنده عنوان قهرمانی نوجوانان جهان، به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی جهان زیر 21 سال والیبال مردان FIVB 2023 در بحرین انتخاب شد. این مهاجم 2.05 متری پس از اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا زیر 20 سال AVC سال گذشته به عنوان MVP انتخاب شد، بالاترین جایزه فردی مسابقات را به خود اختصاص داد.

ستاره نوظهور ایرانی همچنین در یک مراسم به یاد ماندنی پس از فینال در منامه، ترکیبی متشکل از هفت بازیکن برجسته را رهبری کرد که در تیم رویایی قهرمانی جهان زیر 21 سال مورد تجلیل قرار گرفتند:

بهترین پاسور: عرشیا به نژاد (ایران)

بهترین آبشارزن: امیرمحمد گلزاده (ایران)

بهترین بازیکنان دریافت کننده: مبین نصری مستن آباد (ایران) و ماتیا اوریولی (ایتالیا)

بهترین بلوکرهای میانی: فیلیپو بارتولوچی (ایتالیا) و لازار بوچکوف (بلغارستان)

بهترین لیبرو: گابریل لورنزانو (ایتالیا)

گل زاده در این دوره از مسابقات بهترین آبشارزن قهرمانان جدید جهان بود. او در مجموع 136 امتیاز، شامل 107 اسپک موفق، 11 بلوک کشتن و 18 آس به دست آورد که او را به سومین سرور برتر رقابت تبدیل کرد.

گلزاده در گفت و گو با خبرنگار FIVB گفت: هدف من کسب جایزه MVP با تیم بزرگسالان و قهرمانی جهان در بالاترین سطح است. من بسیار خوشحالم که این جام را به دست آوردم. من در این سال ها همیشه برای این کار تلاش کرده ام. والیبال یک ورزش فوق العاده و شیرین است. شما نمی توانید بدون درد چیزی به دست آورید.

برگردان: هستی رفیعی