پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

گشتی در حول و حوش اخبار منهای فوتبال شامل خبر هایی است که برای دوستداران ورزش جذابیت خاصی دارد مثل مستند خواهران منصوریان که می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* فیلم مستند صفر تا سکو به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی و محصول ۱۳۹۶ در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. این مستند ورزشی برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت روی پرده رفت و سپس در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت.

این فیلم نخستین ساخته سحر مصیبی است که پیشتر به عنوان دستیار کارگردان در سینمای ایران فعالیت می‌کرد. مصیبی پس از این فیلم مستند، فیلم سینمایی «اورکا» را با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی جلوی دوربین برد که آن فیلم هم مضمونی ورزشی و زندگی‌نامه ای دارد.

*  در نشست خبری غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک نام کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو "فرزندان ایران" معرفی شد. شعار کاروان نیز "ایمان، ایران، افتخار" است.

همچنین آوا الداغی فرزند شهید الداغی سرپرست نمادین کاروان خواهد بود.

ساره جوانمردی نیز پرچمدار کاروان در این دوره از بازی های پاراآسیایی و با هویت جدید مادر قهرمان خواهد بود.

* اردوی مشترک تیم‌های واترپلو ایران و صربستان در راستای آماده سازی برای بازی‌های آسیایی مصوب شده است. البته برنامه اصلی میزبانی از تیم ملی صربستان بود اما از آنجا که این تیم مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن را در پیش دارد، با سفر تیم دوم صربستان به ایران موافقت شد.

 این تیم فردا سه شنبه وارد ایران می‌شود تا طبق توافقات صورت گرفته به مدت ۱۰ روز در تهران و در کنار ملی پوشان واترپلو کشورمان پیگیر تمریناتش باشد.

در ادامه هم تیم ملی واترپلو به صربستان سفر می‌کند تا در تورنمنت داخلی این کشور شرکت داشته باشد.