پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با ستاره شاد و مغموم والیبال ایران

کاظمی: باید مثل سید حرفه ای و جنتلمن باشیم

درست یک روز قبل از آغاز مسابقات قهرمانی والیبال جوانان جهان تیم ایران یکی دیگر از ستون های استوار تیمش را از دست داد.

یوسف کاظمی که بهترین مدافع مسابقات نوجوانان جهان انتخاب شده بود در اثر آسیب دیدگی زانو ناچار به بازگشت به ایران شده. او که یکی از یلان شهر قهرمان خیز مرودشت فارس است این روز های زیبای جوانان را از طریق جعبه جادوی تلویزیونی پیگیری کرد.

کاظمی گفت: من به موفقیت تیم جوانان اعتقاد وافر داشتم چراکه همه یک دل و یک جهت بودند و مربی شریفی به نام آقای رضا مومنی مقدم را در کنار همکارانش بالای سر داشت. حضور آقای پیمان اکبری که استاد آینده نگری است برای من و همه ی بازیکنان انرژی بخش بود.

کنار بچه ها نبودم اما وقتی دوستانم کاپ قهرمانی را بالای دست خود بردند من هم اشک می ریختم، تیم ایران از هرجهت کامل بود و ذخیره های خود یک تیم بزرگ را تشکیل می دادند. ایتالیایی های را هم دیدم و ستودم با آنها در مسابقات نوجوانان جهان هم بازی کردم.

خوشحال هستم که یک مربی فهیم و والیبال بلد و باشعور که مثل پدر بچه ها بود ایران را به قهرمان جهان رساند. وقتی که خوب فکر می کنم انصافا حق همه ی بازیکنان تیم ما بود که در جمع بهترین ها انتخاب شوند ولی خب کمیته فنی مسابقات جهانی کار خودش را می کند.

اکنون ما از والیبال لذت می بریم ولی تنها یک خواهش از مسئولان ورزش کشور داریم و آن اینکه ما را مشمول معافیت از خدمت سربازی کنند تا بتوانیم طی دو سال آینده با خیال راحت در خدمت والیبال ملی ایران باشیم.

امسال یک پیشنهاد خارجی داشتم و تاآنجایی شنیدم در جریان مسابقات بحرین به چند نفر از بازیکنان کشور ما هم پیشنهاد هایی شده است. ما باید زمانی راهی آن سوی مرز ها شویم که کامل باشیم.

الگوی من در والیبال سیدموسوی است، بازیکنی که در سن 37 سالگی هم جز دو مدافع برتر لیگ ملت ها انتخاب شد، شخصیت حرفه ای خوبی دارد و بازیکنان جوان ما باید از امثال آقای موسوی سرمشق بگیرند.

یوسف کاظمی درباره این روز های دور از والیبال خود می گوید: خوشبختانه زانویم نیاز به جراحی ندارد چون اکسل پای پاره نشده و فقط کشکک زانویم دچار شکستگی جزئی شده که با تشخیص دکتر ترکمان، دکتر هاشمی و دکتر علی فرهادی به مرور بدون جراحی به والیبال قهرمانی برمی گردم تا فصل جدیدی در باشگاه پیکان زیر نظر مربی بزرگی چون پیمان اکبری بگذرانم.

گفت و گو: جمشید حمیدی