پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شرط معافیت، دعوت به تیم ملی

در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درمورد ادامه حضور میلاد سرلک در پرسپولیس مطرح شده است.

بعد از اینکه سازمان نظام وظیفه طی نامه‌ای اعلام کرد که سرلک باید در ابتدای شهریورماه خودش را به نظام وظیفه معرفی کند، شایعات زیادی پیرامون این بازیکن مطرح شد.

در اینباره از مسئولان نقل ‌و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس شنیده ایم، طبق استعلامی که ما از سازمان نظام وظیفه گرفته‌ایم میلاد سرلک از ابتدای شهریور‌ماه سرباز حساب خواهد شد، اما اگر در لیست تیم ملی باشد مشکلی برای ادامه حضور او در تیم پیش نخواهد آمد. با توجه به این مساله حضور سرلک در لیست تیم ملی که در هفته اول شهریور‌ماه اعلام می‌شود، بسیار حیاتی خواهد بود. اگر او در این لیست نباشد آن وقت ادامه حضورش در پرسپولیس ممکن نخواهد بود، در غیر این صورت هم او همچنان می‌تواند برای تیم بازی کند.

آنچه مشخص است سرلک از هفته اول لیگ برای پرسپولیس بازی خواهد کرد، اما اینکه از ابتدای شهریور تا زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی تکلیف سرلک چه خواهد بود مهم است.

گویا سرلک برای ادامه بازی در لیگ برتر فقط نیاز به دعوت دوباره به تیم ملی دارد و در شرایط فعلی او فقط می‌تواند تا یکم شهریور‌ماه برای پرسپولیس بازی کند. بعد از آن باید منتظر لیست تیم ملی بماند تا تکلیفش مشخص شود. البته انتظار می‌رود که او در لیست تیم ملی باشد، از این جهت که پیش از این موارد مشابه زیاد بوده است. بازیکنانی که گاهی به تیم ملی فقط دعوت شده‌اند و فرصت بازی پیدا نکرده‌اند و به‌خاطر همین ملی‌پوش شدن تا قبل از 30 سالگی به سربازی نرفته تا بتوانند در لیگ برتر بازی کنند.

نکته جالب اینجا است که سازمان لیگ در‌نظر دارد دربی هفته پنجم لیگ برتر را قبل از فیفا‌دی شهریورماه برگزار کند. این در‌حالی است که فیفا‌دی از تاریخ 13‌شهریور آغاز می‌شود و این یعنی اینکه دربی همان‌طور که قبلا نوشته بودیم بین نهم تا یازدهم شهریور برگزار خواهد شد.

گزارش: نیلوفر مژدهی