پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
به هواداران استقلال رحم کنید؛

پول هایی که تاراج شد!

مناظره های خسته کننده و رفت و آمدهای تکراری و بی نتیجه در مدیریت باشگاه استقلال پایانی ندارد.

رسیدگی به عملکرد مدیران و‌ مسئولان این باشگاه و اعلام نتایج حاصله به مردم و هواداران یک مطالبه عمومی است.

ورود قربانزاده به یک نشست تلویزیونی و اعلام یکسری حرف های تکراری، نه تنها حاصلی در پی نداشت، بلکه باعث افزایش تنش و‌ مناقشه در استقلال شد. وی برای چندمین بار از هزینه های سرسام آور و برداشت بی حساب و کتاب از سهام مردم سخن گفت. سهامی که پودر شد و مابقی از ارزش افتاد!

اعلام شکایت از مدیر عامل و اعضا هیات مدیره استقلال در دوره پیشین که بارها توسط قربانزاده رسانه ای شد، این بار هم تکرار شد، بدون آنکه سودی برای هواداران و ‌مخاطبان برنامه تلویزیونی داشته باشد!

عجیب اینکه مدیر حقوقی وقت در دوره گذشته،‌ که الزاما باید پرونده مفتوح در دادگاه داشته باشد، ‌برای عضویت در هیات مدیره جدید هم انتخاب شده است!

همکاران رسانه ای چند مورد از بی مبالاتی و انجام هزینه های سرسام آور در مدیریت آجورلو را بیان کردند.

از جمله آنها هزینه های عجیب و غریب و اسکان برخی اعضا در هتل اسپیناس و تهیه خودروهای لاکچری و قرارداد های نجومی با بازیکنان بود. در همین ارتباط قرارداد غلامی با آپشن های مختلف در رسانه ها منتشر شد که بر بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان بر آورد شده بود.

سمیعی در واکنش به انتقاد همکاران رسانه که چرا ایشان در منصب معاونت حقوقی باشگاه در آن مقطع نظارتی بر قراردادها نداشته، ‌با پرخاشگری و عتاب با منتقدان و سوال کنندگان برخورد کرد.

چطور ممکن است فردی در این‌جایگاه حقوقی مهم و خطیر قرار گرفته باشد، اما هیچ اطلاعی از مسائل اساسی باشگاه از جمله عقد قرارداد ها نداشته باشد؟

یادمان هست و در آرشیو شبکه های مختلف سیما اظهارات جناب سمیعی وجود دارد که ایشان درباره تبلیغات محیطی و درآمدزایی با چه آب و تابی سخن‌ می گفت.

مناقشه و مجادله ایشان با صادق درودگر درباره سپردن تبلیغات‌ محیطی به باشگاه استقلال و ارائه تضمین و وثایق از طرف مقابل هم موجود است.

حرف حساب منتقدان این است اگر پرونده مدیران و اعضا هیات مدیره های گذشته (بر اساس گفته های قربانزاده) در دادگاه و محاکم حقوقی مطرح رسیدگی است، چرا سمیعی که یکی از ارکان حقوقی باشگاه در گذشته بوده، این بار عضو جدید هیات مدیره شده است؟

البته در آن مقطع در جلسه ای که با حضور گروهی از همکاران رسانه ای با وزیر ورزش داشتیم به صراحت گفتیم سپردن همزمان پست مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره به یک فرد خبط و خطایی آشکار است و در آینده مشکل ساز خواهد بود

امروز اگر سمیعی به صراحت از بی اطلاعی از نوع عقد قرارداد ها در زمان آجورلو سخن‌می گوید، در واقع به دلیل خطایی است که وزیر ورزش انجام داد و تمام امور اجرایی را به یک فرد سپرد.

یادمان است پرویز مظلومی و مومنی هم در مقطعی که قربانزاده بحث شکایت سازمان خصوصی سازی از آجورلو و هیات مدیره را مطرح کرد، به صراحت گفتند از مسائل جاری و هزینه ها و قراردادها اطلاعی نداشتیم.

مظلومی تصریح کرد ما به مدیرعامل اعتماد داشتیم و پای صورتجلسات و گزارش ها را امضا کردیم.

متاسفانه در این گیر و دار از وجود مهدی افضلی به عنوان جانباز انقلاب در هیات مدیره استفاده ابزاری کردند، که حالا قربانزاده از خروج ایشان از هیات مدیره خبر می دهد و... .

مخلص کلام اینکه، رسیدگی به شکوائیه ها و واکاوی در باره چگونگی دخل و خرج ها و برداشت از حساب مردم در بورس یک‌ مطالبه عمومی است. نتایج حاصله را به اطلاع هواداران برسانید و مصلحت اندیشی نکنید.

حرف حساب هواداران همین دو کلمه است ولاغیر .

نویسنده: احمد میرزاییان