پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دور پایانی لیگ ملت های والیبال جهان

حسرتی که 9 ساله شد

دور پایانی والیبال ملت های جهان از امروز در یکی از مهد های بزرگ والیبال اروپا آغاز می شود.

در مرحله یک چهارم نهایی آمریکا و فرانسه فینالیست های دور قبل مقابل هم قرار می گیرند اندیشه های جان اسپرا و تفکرات آندرا جیانی دو مربی از دو نسل متفاوت به حتم تصویری زیبا از والیبال مدرن را به نمایش در خواهد آورد.

یک سوی تور بازگشت هولت و قدرتمندانی چون اندرسن، جاشکه، کریستین سون و طرف دیگر آنتونی بریزارد، استفان بویر و گربینیکوف و... هر آنچه در توان دارند رو می کند.

این بازی در ساعت 18:30 به وقت ایران در گدانسک آغاز می شود اما در بازی دوم امروز جوانی ها و جاذبه های لاجوردین پوشان جوان و آرژانتینی های پرتوان به یادماندنی خواهد ماند. فرناندو دی جورجی و مندز مارسلو، راهبران دو تیم اروپای غربی و آمریکای لاتین مهره هایی را در اختیار دارند که تماشای بازی آنها واقعا لذت بخش خواهد بود.

جیانلی، یوری رومانو و دانیال راویا - لوسیانو دچهکو، آگوستین لوزر و... در ساعت 21:30 امشب رد پاهای پررنگی را از خود برجای خواهند گذاشت.

از سال 2014 که تیم ایران با هدایت کوآچ ستاره المپیک سیدنی به مقام چهارم و فرهاد ظریف جایزه بهترین لیبروی دنیا را به خود اختصاص داد تاکنون 9 سال می گذرد و ما همچنان در حسرت حضور در جمع مدعیان می سوزیم.

گذری و نظری بر ماوقع

تیم ملی ایران عملکرد قابل دفاعی در این دور از رقابت ها نداشت چه به لحاظ تاکتیکی چه به لحاظ فنی و فردی ضعف های زیادی را از خود بروز داد اما انصاف باید داد که از دو سه بازیکن به نیکی یاد کنیم هرچند که همه ی ملی پوشان برای ما عزیز هستند و تلاش های تا سرحد توان آن ها را عرج می گذاریم.

بدون تردید محمد ولی زاده یکی از بازیکنانی است که در نخستین حضور بین المللی خود نمره ای قابل قبول گرفته است، این سرعتی زن 205 سانتی متری از نظر مهارت دفاع، حمله و سرویس ستودنی بود. بدون تردید اگر با پاسور های تیم بیشتر هماهنگ می شد نمای افزون تری پیدا می کرد.

ولی زاده نیز یکی از استعداد های برخاسته از شهر والیبال خیز ارومیه است.

سید همچنان پیشتاز

در میان نسل جوان حضور در لیگ ملت ها برای پوریا حسین خان زاده غنیمتی غیر قابل انکار بود. او در فاز حمله عملکرد مثبتی داشت او اما باید در دفاع، دریافت و توپ گیری بیشتر کوشش کند.

بدون تردید سیدموسوی سرمشق بسیار آموزنده ای برای این جوان است، سید در دور مقدماتی به عنوان مدافع وسط آنقدر عالی بود که عنوان بهترین مدافع را به خود اختصاص داده بود. تسلط وی در پوان های حساس منبعث از تجارب عالی و سرعت بی نظیرش بود.

سید یک وزنه معتبر از لحاظ روانی و تاکتیکی برای تیم ما محسوب می شود.

امیدواریم با حضور وی و بازگشت میلاد عبادی پور تیم ملی در قهرمانی آسیا که ماه آینده در ارومیه برگزار خواهد شد پل پیروزی تیم ملی را با دستان توانمند خود بسازند.

نویسنده: جمشید حمیدی