پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یکی مثل آجرلو نباید پاسخگو باشد؟

در انتظار پیگرد قانونی...

این روزها وقتی می خواهی از استقلال بنویسی، نمی دانی به کدام موضوع بپردازی و کدام مورد را نقد کنی، چون به هر طرف که رو می کنی، بحران می بینی و بحران...

طی ماه های اخیر افرادی چون آجرلو، فتح الله زاده و کریمی به عنوان مدیرعامل و سرپرست مدیرعاملی در ساختمان باشگاه استقلال حضور داشته اند و هر روز قسمت های جدیدی از شاهکارهای این افراد فاش می شود، شاهکارهایی که اکنون یقه استقلال را در حساس ترین مقطع زمانی ممکن چسبیده اند و اجازه نمی دهند حتی برای چند دقیقه، آب خوش از گلوی هواداران این تیم پایین برود.

اکنون یکی همچون آجرلو کجاست و چرا هیچ پیگرد و مجازاتی متوجهش نیست؟ او استقلال را ۴۵۰ میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی به سازمان لیگ بدهکار کرده و این مورد در حال حاضر یک دردسر بزرگ برای این تیم به حساب می آید. آیا وی نباید در این باره پاسخگو باشد؟

در رابطه با ستاره ای به نام محبی نیز معلوم شد رسید جعلی واریز پول باعث بی اعتمادی و در نتیجه لجبازی باشگاه پرتغالی شده و اگر امروز بازیکن ملی پوش بوشهری به جای پیراهن استقلال، لباس رسمی روستوف روسیه را به تن دارد، به این خاطر است که در زمان آجرلو، به دروغ خطاب به مدیریت باشگاه سانتاکلارا عنوان گشته ۲۰۰ هزار یورو پرداخت شده و برای تایید این مورد نیز رسیدی جعلی و ساختگی ارائه شده است!

چگونه است که اگر یک پزشک یا وکیل اشتباه یا تخلفی انجام دهد (حتی سهواً و ناخواسته) تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و حتی کار به ابطال پروانه طبابت یا وکالتش می کشد اما مدیران باشگاه هایی همچون استقلال انواع و اقسام گندکاری ها را انجام می دهند و هیچ کس نیز یارای بازخواست آنها را ندارد؟

جناب آجرلو با آن همه ادعا و تجربه، سال گذشته با یکی مثل عارف غلامی ۲۵ میلیارد تومان قرارداد بسته و مبلغ قرارداد حسین حسینی هم ۲۴ میلیارد تومان بوده است. قرارداد بازیکنان معمولی و متوسطی همچون زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، جعفر سلمانی و پیمان بابایی نیز حدود ۲۰ میلیارد ارزش داشته و مبلغ قرارداد امثال شهباززاده و مهری هم حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است!

با این مبالغ عجیب و غریب به راحتی می شد چند بازیکن خارجی پربازده در سطح یامگا خرید، نمی شد؟ می شد یک گلر شش دانگ و مطمئن درون دروازه قرار داد تا تن و بدن هوادار استقلال با هر توپی که به سمت دروازه این تیم می رود، نلرزد.

می شد مهاجم گلزن و چارچوب شناسی به خدمت گرفت تا به جای مطهری، شهباززاده، بابایی و رمضانی برای استقلال گلزنی کرده و در نتیجه، هنرنمایی محبی و قائدی هم بیشتر نمود پیدا کند.

این بازیکنان را با این مبالغ به استقلال آوردند و تحویل ساپینتویی دادند که هیچکدام شان را نمی شناخت و بازده پایین اکثر آنان نیز در نهایت کار دستش داد.

اکنون این مبالغ هنگفت در لیست بدهی های استقلال قرار گرفته و قانوناً هم باید پرداخت شود، آن هم توسط باشگاهی که در فصل نقل و انتقالات بواسطه بی پولی، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و وضعیتش روز به روز بحرانی تر می شود.

مجدداً تکرار می کنیم؛ یکی مثل آجرلو با این همه لطمه ای که به استقلال زده، چه زمانی و در چه مکانی پاسخگو خواهد بود؟ این همه تخلف آیا مجازاتی ندارد...؟

نویسنده: حامد فرضعلی بیک