پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دوومیدانی در حسرت همدلی

حسام: اندوخته هایمان را کجا مصرف کنیم؟

در مسابقه قهرمانی دوومیدانی آسیا یک پرتابگر ایرانی به نام مهدی صابری به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

دوومیدانی ایران در گذشته پرتابگران بلند آوازه ای مانند سلمان حسام و زنده یاد جلال کشمیری را داشت که باعث افتخار این ورزش پایه بوده اند و چند سالی است که دل به احسان حدادی بسته است.

سلمان حسام پیشکسوت و کارشناس دوومیدانی که از قهرمانان به نام آسیا بود می گوید: صابری از پرتابگران خوب ایران است ولی ما در پرتاب وزنه بیش از ده پرتابگر با استعداد داریم که نیازمند توجه و آموزش سریع هستند اگر به این قهرمانان توجه نشود صحنه را ترک خواهد کرد.

حسام که زیرنظر مربیان بزرگی چون پرفسور ویشمن دوره ی قهرمانی را طی کرده است می گوید: من هشت کلاس بین المللی را گذرانده ام اما فدراسیون دوومیدانی حاضر نیست حتی از امثال من به عنوان استعدادیاب هم استفاد کند، پس این دانش و تجربیاتی که اندوخته ایم را کجا باید مصرف کنیم. باور کنید بسیاری از قهرمانان سابق دوومیدانی ایران همانند بنده دلشکسته و گوشه نشین شده اند، قهرمانان نیازمند راهنمایی و تجربیات دلسوختگان و کارکشتگان هستند. خدا را سپاس می کنیم که نیاز مالی نداریم ولی افسوس می خوریم که قدر داشته هایمان را نمی دانند.

یادم نمی رود که مربی آلمانی هنگام المپیک مونترال می گفت: لحظه آخر خستگی، قهرمانان واقعی ساخته می شوند ولی دریغ از اینکه این همه جوان یا فیزیک عالی در کشور داریم اما از نعمت حضور خبرگان بی بهره اند.

قهرمان سابق پرتاب دیسک آسیا درباره انتخاب پیش رو فدراسیون می گوید: همه افرادی که به عنوان رئیس آمدند آدم های بدی نبودند از صیامی گرفته تا داوری اما رئیس فدراسیون نباید تشنه مسافرت باشد یا بی نیاز باشد یا عاشق 100% دوومیدانی بنابراین پیشنهاد می کنم فردی ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد که آورده مالی داشته باشد.

چرا در صندوق قهرمانان ما یک وزنه یا دیسک باشد تا هرجا که صلاح دیدند تمرین کنند.

این را هم اضافه کنم که برخی از هم دوره های ما در حق امثال من جفا کردند و حتی یک شاگرد پرورش ندادند و همیشه در فدراسیون حاضر هستند درصورتی که ما می توانیم مکمل یکدیگر برای خدمت به جوانان این مرز و بوم باشیم.

گفت و گو: ج - دوستدار