پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تاج: داوران حق مصاحبه ندارند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: معتقدم باید رسانه‌ها را کنترل کرد تا سوال نامربوط از سرمربی قبل و بعد از بازی نپرسند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مهدی تاج امروز در جریان نشست مسوولان رسانه و روابط‌ عمومی‌ های باشگاه‌ های کشور اظهار داشت: نیمکت‌ها هم باید کنترل شوند. بنا نیست روی نیمکتی وقتی داوری کرنری نگرفته، انگار مار گزیده، سرمربی داخل زمین می‌پرد.

 سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برنامه نظمی برای لیگ پیش رو در نظر گرفته است. روز گذشته هم در نشستی که با داوران داشتم صراحتا گفتم که داوران دیگر حق مصاحبه ندارند. عملکرد آنها توسط کمیته داوران بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در لیگ امسال ۸۰ داور کم شد و این بدان معناست که هرکسی نمره خوب بگیرد می‌تواند از لیگ یک به لیگ برتر بیاید. هرکسی هم نمره ضعیف بگیرد به لیگ یک می‌رود.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: امروز هم نشستی با مسوولان رسانه باشگاه‌ها ترتیب دادیم که کمیته انضباطی و مجوز حرفه‌ای موارد مختلفی را مطرح کردند. معتقدم باید رسانه‌ها را کنترل کرد تا سوال نامربوط از سرمربی قبل و بعد از بازی نپرسند. نیمکت‌ها هم باید کنترل شوند. بنا نیست روی نیمکتی وقتی داوری کرنری نگرفته، انگار مار گزیده، سرمربی داخل زمین می‌پرد و پشتک بزند! این کار درستی نیست. باشگاه راحت می‌تواند اعتراض کند و این اعتراض رسیدگی هم می‌شود. همانطور که خیلی از داوران حذف شدند.

تاج خاطرنشان کرد: انتظارم از این جلسه که تا بعداز ظهر ادامه دارد این است که، مدیر رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی وظایف خودشان را انجام بدهند. واقعا خوشحالم سازمان لیگ کاری علمی را انجام می‌دهد. این را اضافه کنم که داروان اجازه مصاحبه ندارند.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: نهادها و دستگاه‌هایی هستند که حواسشان به دیگران هست. فدراسیون فوتبال باید به گونه‌ای عمل کند که قانون برای همه یکسان اجرا شود.

تاج گفت: انتظار من از کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف که چندین جلسه با هم داشتیم، این است که امسال اگر هر اتفاقی افتاد به سرعت وارد عمل شوند. آنقدر دیر جریمه می‌شود که اثر وضعی آن از دست می‌رود. اگر به سرعت عمل شود و همان روز محرومیت در نظر گرفته شود مطمئن هستم اثر وضعی خوبی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در رابطه با رای کمیته انضباطی مبنی بر شکایت باشگاه سایپا از شمس آذر قزوین تاکید کرد: به هرحال طبق قانون اگر هر رایی صادر شود و به مذاق آن باشگاه خوش نیاید و فکر کند، حقش ضایع شده، می‌تواند به کمیته استیناف برود.

تاج در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با دیدارهای دوستانه تیم ملی در شهریور، عنوان کرد: همه دوستان و نبی پیگیر هستند. در حال انجام کارها هستیم.

وی در مورد سفر نمایندگان فدراسیون فوتبال به سوئیس برای پیگیری بحث VAR، گفت: دوستان هنوز نیامده‌اند. امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد. VAR یکی از مولفه‌های قطعی است که بخشی از ناهنجاری‌ها، گرفتاری‌ها و اعتراضات به داوری حل می‌شود. با توجه به شرایطی جدیدی که می‌خواهیم در ورزشگاه‌ها ایجاد کنیم، VAR برای نظم دادن خیلی موثر است.