پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

 دنیای توپ و سبد

بسکتبال در سومین سال حضور رئیس جوان برنامه ها و ایده های جدیدی را پیگیری می کند از جمله استخدام مربیان خارجی برای آقایان و بانوان که می خوانید.

مربی برزیلی برای بسکتبال

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: فدراسیون بسکتبال پس از حواشی زیاد در مورد انتخاب سرپرست تیم ملی، سرانجام فرد مورد نظر را برای این پست معرفی کرد.

طبق اعلام جواد داوری، سهراب کیهانی نایب رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست انتخاب شده و در جام جهانی و بازی‌های آسیایی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست

داوری همچنین خبر از استخدام یک مربی برزیلی برای بسکتبال سه نفره ایران داده است. برزیل در بسکتبال دنیا از قدرت های بزرگ محسوب می شود.

بانوان در کاپ آسیا

سایت رقابت‌های بسکتبال  آسیاکاپ ۲۰۲۳ بانوان که از ۲۵ روز دیگر در بانگوک تایلند آغاز می‌شود گروه‌بندی این رویداد را به این شرح اعلام کرد:

گروه A: ایران، مالزی، مغولستان و اندونزی 

گروه B : قزاقستان، اردن، تایلند و سریلانکا 

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در نخستین دیدار  خود یکشنبه ۲۲ مرداد (۱۳ آگوست) به مصاف مالزی می‌رود و دوشنبه ۲۳، همچنین سه‌شنبه ۲۴ مرداد، به ترتیب مصاف تیم‌های مغولستان و اندونزی می‌رود.

تیم قهرمان این رقابت‌ها جواز صعود به دیویژن A آسیا برای سال ۲۰۲۴ را کسب خواهد کرد.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران، قرار است در روزهای آینده دیداری دوستانه با تیم اردن در این کشور برگزار کند و بعد از آن برای شرکت در جام ویلیام‌جونز عازم چین تایپه شود.

باید دید که دستپخت مربی خارجی تیم ملی بانوان چگونه خواهد بود.