پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

لیگ برتری ها خواهان‌ افزایش سهمیه شدند

از سرمربی تیمی صنعتی شنیدیم که سهمیه جدب بازیکنان به‌زودی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: با نزدیک شدن به فصل نقل ‌و ‌انتقالات لیگ برتر، حساسیت در بین اهالی فوتبال بالاتر رفته و دیگر بیشتر اخبار به‌سمت ‌و ‌سوی این رقابت‌ها در جریان هستند.

در این بین نیز تیم‌های لیگ برتری و بعضی تیم‌های لیگ یکی‌ از همین حالا برای جذب نفرات مورد‌نظرشان اقداماتی انجام داده‌اند. این در‌حالی است که سازمان لیگ فوتبال هم از مدتی قبل، قوانین جدیدی در اختصاص سهمیه‌‌های بازیکن به تیم‌ها درنظر گرفته است.

 بر همین اساس نیز تا سال گذشته هر باشگاه می‌‌توانست در لیست بازیکنان خود، 20 بازیکن بزرگسال را جا بدهد، اما بر اساس مصوبه جدید هیات‌رئیسه سازمان لیگ برای فصل آینده تعداد بازیکنان بزرگسال به 19 بازیکن کاهش پیدا کرده و باشگاه‌‌ها یک بازیکن بزرگسال کمتر می‌توانند به‌خدمت بگیرند.

شنیده می‌شود این موضوع مورد اعتراض چند تیم لیگ برتری (5 باشگاه) و چند تیم دسته اولی قرار گرفته و آنها این درخواست را ارائه کرده‌اند تا تعداد سهمیه بزرگسالان تیم‌ها تا 21 بازیکن افزایش پیدا کند.

نکته قابل توجه اینکه در بین این تیم‌ها نام یک تیم پرطرفدار و سه تیم صنعتی به‌همراه نام یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر دیده می‌شود. جالب اینکه از سرمربی یکی از تیم‌های صنعتی شنیده ایم درخواست خود را داده‌اند و سازمان لیگ اعلام کرده این سهمیه طی روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

 به‌نظر می‌رسد درصورت موافقت سازمان لیگ و عقب‌نشینی آنها، این سهمیه 19‌نفره تا یک نفر دیگر افزایش پیدا کرده و به ۲۰ نفر برسد.