پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گلادیاتور کیست، والیبال چیست؟

تماشای نبرد های تاریخی و به یاد ماندنی تیم های مرحله نیمه نهایی لیگ ملت ها همه را به این واقعیت رساند که والیبال واقعی و مدرن چیست.

آنجایی که ژاپنی های زیرنقش مانند اسلاف سامورایی خود پیکار می کنند و اسلوونی را در سه ست از پیشروی بر می دارند و تحسنین فدراسیون جهانی والیبال را بر می انگیزند و ایشیکاوا به تنهایی 27 امتیاز می گیرد.

کاپیتان ژاپن  می گوید: ما احساس خوبی از بازی کردن در زمین مسابقات داریم و می خواهیم شگفتی ساز باشیم. دوئل لهستان و برزیل نیز سه بر صفر به سود لهستانی ها به پایان رسید، یک مسابقه با سرویس ها ویرانگر و دفاع هایی که مانند سد بتنی می ماند(!)

اما لئون ویلفردو بعد از دو سه سال نافرمی ناشی از آسیب مانند یک گلادیاتور جنگجو هرچند که ما از به کار بردن واژه گلادیاتور در والیبال که مظهر تفاهم و دوستی است ابا داریم اما اگر قصد توصیفی از ستارگان داریم باید درباره لئون ایشیکاوا، یانوش یا کریستین سون باشد مسابقات این مرحله تنها داخل مستطیل موکتی نبود، ذخیره های دو تیم هم پای مردان داخل میدان سرشار از مبارزه جویی و انگیزه بودند.

یاد بگیریم که والیبال مدرن ادا و اطوار نیست، تکنیک و مهارت های جمعی در کنار روحیه ی خواهندگی تصویری انکار ناپذیر از این ورزش زیبا دارد. فردا در نیمه نهایی لیگ ملت ها در ساعت 18:30، لهستان – ژاپن و در ساعت 21:30 ایتالیا – آمریکا برای رسیدن به فینالی رویایی رو در روی هم قرار می گیرند و شبکه ورزش این دو مسابقه را پخش مستقیم خواهد کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی