جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

نوجوانان؛ قهرمانان آینده!

تیم والیبال نوجوانان زیر 16 سال ایران قهرمان مسابقات آسیای میانه شد.

اینکه چند بازی را برد و یا چگونه تن به این شکست داد اصلا مهم نیس اصل قضیه این است که بازیکنانی را پرورش دادیم که پشتوانه های عالی والیبال ملی ما باشند.

تیم نوجوانان ایران از امروز در نخستین دوره های رقابت های قهرمانی قاره آسیا در این سنین پیکار خواهد کرد، گروهی که در آن ژاپن، چین و عربستان حضور دارد. دشواری های مسابقات که این رده سنی را  به خوبی می شناسیم و اعتقاد داریم که نباید بار سنگین توقعات قهرمانی را بر دوش بچه های با استعداد والیبال قرار دهیم.

سعید نظری، دبیر ورزش و مولف چند کتاب والیبال که به اتفاق مهدی هادی و سیاوش تاروردی از تمرین دهنده های نوجوانان بوده اند می گوید: در انتخاب بازیکنان نوجوان و پرورش آنها بیشترین دقت نظر به عمل آمد، بازیکنانی مانند طاها محسنی که کاپیتان تیم است یا آرمین آسیایی از ارومیه به لحاظ استیل بازی و هوش یک محمد موسوی دیگر خواهد بود و دیگر بازیکنان آینده والیبال ملی ما را تامین می کنند.

نظری با اینکه در تورنمنت ترکیه و آسیای مرکزی جزو همراهان تیم انتخاب نشده بود اما با تعصب و اصرار فراوان می گوید: اگر تیم های حریف از بازیکنان صغر سنی استفاده نکنند هیچ تیمی در شرایط قانونی دارای متوقف ساختن بچه های نوجوان را ندارد. به هر روی با اینکه معتقد هستیم که پیروزی ها همیشه بزرگ می شود و در روحیه ی علاقه مندان و جامعه والیبال اثرات مثبت می گذارد اما از هم اکنون اعلام می کنیم که نوجوانان زیر 16 سال را درست و اصولی برای روز های درخشان آینده پرورش دهیم و این بر دوش آرش صادقیانی است. ( سرمربی وحید خورشیدی، سهراب بهنژاد و حسین وزیری و... قرار دارند)

نویسنده: جمشید حمیدی