پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال در کرمانشاه

شاید به خواب شیرین فرهاد رفته باشد

والیبال مناطق مستعد ایران شرایط خوبی ندارد، لرستان، سمنان، گیلان و حتی مازندران انگار که به خواب غفلت رفته اند اما حکایت دیار بیستون حکایتی غریب است.

دیشب صدای تیشه از بیستون نیامد – شاید به خواب شیرین فرهاد رفته باشد

منصور خراسانی مربی بین المللی والیبال کرمانشاه که دوره ی پیشرفته را زیر نظر پرفسور آیم و ورلک گذرانده است نامی همپای بزرگ مردان والیبال این خطه دارد. اسماعیلی حبیبی، عباس امانی، محسن بلمکی، فرزاد فرهادی، بهرام سپه بنا و... روزگاری شانه ی بسیاری از قدرت های این ورزش را به خاک ساییده بودند.

او می گوید: چیزی از والیبال در کرمانشاه باقی مانده است آنقدر مشکلات در این خطه زیاد است که ورزش فراموش شده است، مدیریت ضعیف از یکسو و مشکلات اقتصادی از یک سوی دیگر مربیان سازنده را خانه نشین کرده است.

همه ی آدم هایی که روزگاری در به حرکت درآوردن چرخ های این ورزش پایمردی به خرج داده بودند سر در لاک بی تفاوتی نهاده اند و عجیب اینکه هیچکس گامی برای دلگرمی اهالی والیبال بر نمی دارد.

درد دل منصور خراسانی را پیشتر از زبان مربیان مطرح استان یدالله حاجی، نظام الدین رضوانی و دیگران شنیده بودیم والیبال وقتی مناطق پراستعداد را فراموش کند طبیعی است که به دردی دچار می شود که امروز دامنگیر تیم ملی والیبال شده است.

گزارش: جمشید حمیدی