پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
برد جادویی مسی از نگاه نیویورک تایمز

شروع جنجالی برای برنده جام جهانی در اینتر میامی

مسی که شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال در نظر گرفته می شود، توجه بی سابقه ای را به تیمی جلب کرد که تنها در فصل چهارم حضور داشت و در جایگاه آخر فرو رفته بود.

از زمانی که لیونل مسی در اوایل ژوئن اعلام کرد که قصد دارد برای غروب دوران حرفه‌ای خود یک جهش خیره کننده به لیگ برتر فوتبال داشته باشد، دنیای تیم جدیدش، اینتر میامی را زیر و رو کرده است و در فلوریدا جنوبی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

هنگامی که مسی در اولین بازی مورد انتظار خود در روز جمعه در نزدیکی بالای محوطه جریمه در دقیقه سوم وقت اضافه خطا کرد، او این فرصت را داشت تا یک بار دیگر ثابت کند که چرا ارزش این همه هیاهو، پول و تحسین را دارد. هنگامی که او برای ضربه آزاد در ثانیه های رو به پایان بازی صف می کشید، جمعیت 20512 نفری در استادیوم DRV PNK به این فکر می کردند که آیا او می تواند یک لحظه فراموش نشدنی دیگر را در حرفه ای که قبلاً داستانی دارد خلق کند.

البته مسی با پای چپ طلایی‌اش ضربه‌ای به گوشه سمت چپ بالای دروازه زد و اختلاف برد را در پیروزی 2-1 مقابل تیم مکزیکی کروز آزول ایجاد کرد که سورئال و در عین حال کاملاً مناسب به نظر می‌رسید.

مسی در یک مصاحبه تلویزیونی پس از بازی به زبان اسپانیایی گفت: خوشحالی فوق العاده ای برای اولین پیروزی پس از عملکردمان در لیگ بود.

 اینتر میامی قبل از اینکه با حضور مسی موافقت کند، شاید بیشتر به خاطر رسوایی تقلب در سال 2021 شناخته می شد و در این فصل، میامی از 23 می، یعنی 11 بازی، پیروز نشده بود. اما مسی 36 ساله در حال حاضر تاثیری فوری در داخل و خارج از زمین گذاشته است.

مسی که در ماه دسامبر آرژانتین را به مقام قهرمانی جام جهانی رساند و هفت توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال مردان جهان از آن خود کرد، فقط یک ورزشکار نمادین نیست که به ابعاد تقریباً افسانه ای رسیده است.

او قبلاً تأثیر فرهنگی قابل توجهی در شهرو منطقه که به عنوان پایتخت غیر رسمی آمریکای لاتین شناخته می شود، داشته و احتمالاً ادامه خواهد داد. رستوران ها منوی خود را تغییر داده اند تا غذاهایی با مضمون مسی داشته باشند. نقاشی های دیواری و نشانه هایی از مسی در همه جا ظاهر شده است. فرهنگ آرژانتین از طریق او در حال گسترش است.

خورخه ماس، میلیاردر آمریکایی کوبایی و بومی فلوریدای جنوبی که مالک اینتر میامی است، گفت: عظمت این اعلامیه مهم نیست چقدر آماده، تصور و رویا کرده ام شگفت انگیز است. شما باید در یک غار زندگی کنید تا ندانید که لئو مسی بازیکن اینترمیامی است، مهم نیست در کجای دنیا باشد.

پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی، دیوید بکام که مالک باشگاه اینترمیامی  است به سمت لیونل مسی رفت و او را در آغوش کشید. به این ترتیب دیوید بکام هم پس از این کاشته دیدنی لیونل مسی با او به خوشحالی پرداخت.

برگردان: هستی رفیعی