چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پایان ماجراجویی های اعجوبه های زرد در لیگ ملت ها

نقش ابر بازیکنان در ورزشی که سمبل کار گروهی است

ماجراجویی های اعجوبه های زرد به نوعی پایان یافت و لهستان با ورود ابر بازیکنی مانند لئون این تیم را شکتست داد و به فینال رسید.

ژاپنی ها و ایتالیایی که والیبال را نوعی خاص و دلپذیر بازی می کنند باید بر سر کسب مدال رو به روی هم قرار گیرند. آمریکایی ها که یک پای فینال شدند و به این ترتیب لیگ ملت های دیگر به خط پایان رسید و ما ماندند 9 دوره گذشته حسرت به دل ماندیم ولی هیچگاه اینگونه مستاصل نبوده ایم.

جیک جیک مستان بود و ما فکر زمستان نبودیم، بیشترین ضربه را از بی توجهی به استعداد های جوان و بیشتری ضرر را از پایه خورده ایم و البته مدیریت و کوچینگ که جای خود دارد رقابت های مرحله نیمه نهایی لیگ ملت ها یکبار دیگر ثابت کرد ستارگان در والیبال نادراند اما حضور آنها سرنوشت تیم ها را رقم می زند مانند لئون در لهستان و اندرسون در آمریکا، بیاندیشیم که این ابر بازیکنان چگونه پرورش می یابند و چگونه ادامه می دهند...

تیم های آمریکا و لهستان برگزار کننده دیدار نهایی لیگ ملتهای والیبال در فصل ۲۰۲۳ خواهند بود، دو تیمی که علی رغم مدال های نقره و برنز قهرمانی در این تورنمنت نداشته اند و می‌خواهند هر طور شده این جام را به دست بیاورند.

آمریکا که سال قبل هم به فینال رفته بود و مقابل فرانسه شکست خورده بود با تکیه بر ستارگان با تجربه خود نظیر متئو آندرسون، میکا کریستینسون، مکسول هولت، دوید اسمیت اریک شوجی و دیفالکو می‌خواهند کار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند و جام لیگ ملتهای والیبال بالای سر ببرند. آنها برای رسیدن به فینال دو تیم اروپایی یعنی فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشته اند و می‌خواهند با غلبه بر لهستان در برابر اروپایی ها هتریک کنند.

از طرف دیگر لهستان که رتبه سوم دور مقدماتی لیگ ملتهای والیبال را به دست آورده با شکست تیم قدرتمند برزیل و شگفتی ساز ژاپن راهی فینال شده و با توجه به میزبانی و داشتن ستارگانی نظیر ویلفردو لئون، الکساندر شیفکا، بارتوش کورک و در کنار این سه پاول زاتورسکی، مارسین یانوش و‌متئوش بینیک در کنار هواداران خود اولین قهرمانی خود در لیگ ملتهای والیبال را به دست آورد و آن را به هواداران خود هدیه دهد.

این دو تیم در دور مقدماتی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که با پیروزی آمریکایی همراه بود و حالا دومین بار برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

ترکیب احتمالی لهستان: مارسین یانوش، بارتوش کورک، ویلفردو لئون، الکساندر شیفکا، متئوش بینیک، نوبرت هوبر و پاول زاتورسکی

سرمربی: نیکولا گربیچ

ترکیب احتمالی آمریکا: میکا کریستینسون، متئو اندرسون، توری دیفالکو، توماس جاشکه، مکسول هولت، دوید اسمیت و اریک شوجی

سرمربی: جان اسپرا

این بازی روز امشب ساعت 21:30 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

دیدار رده بندی نیز برای ژاپنی ها اهمیت بیشتری نسبت به ایتالیا خواهد داشت و باید دید ژاپنی‌ها برای اولین بار یک تیم از آسیا را صاحب مدال خواهند کرد و مزد بازی های زیبای خود را خواهند گرفت یا ایتالیای خسته از بازی با آمریکا این اجازه را به آنها نخواهد داد باید دید جدال اندیشه های فلیپ بلین و فرناندو دیجورجی چه خواهد شد.

این بازی عصر روز یکشنبه ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.

نویسنده: جمشید حمیدی