پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بحثی درباره غیبت سهراب مرادی و رستمی

ملکی: نبود انگیزه خستگی به بار می آورد

تیم ملی وزنه برداری ایران در شرایطی برای عزیمت به عربستان آماده می شود که دو تن از چهره های نامدار این ورزش غایب هستند.

سهراب مرادی و کیانوش رستمی، اولی به دلیل تداوم آسیب دیدگی و دومی چهره ی این ورزش به سبب رعایت نکردن مقررات تمرین و زندگی اردویی...

داوود ملکی قهرمان سابق وزنه برداری آسیا و جهان و مدرس فدراسیون بین المللی در اینباره می گوید: سهراب مرادی با 32 سال سن نیز می توانست همچنان مدعی کسب سکوی المپیک باشد. تاریخ وزنه برداری را که نگاه می کنیم به نام های زیادی برخورد می کنیم مانند زنده یاد محمودنامجو که در سن بالا قهرمان شدند.

اشکال بزرگ خستگی و نبود انگیزه برای تلاش بیشتر است که قهرمانان بزرگی مانند مرادی را خسته و دلزده کرده است. وقتی قهرمانان بین المللی ما شارژ نشوند از نظر روحی و سایکولوژی افت می کنند. کیانوش رستمی اما مدیریت نشد او یک استثنا برای وزنه برداری ایران و جهان است ولی حیف که نیروی وی به هدر رفت درصورتی که هنوز هم می تواند برای تیم ملی موثر باشد.

داوو ملکی اضافه کرد: بیشترین تاکید من بر مسئله انگیزشی است، همان عامل مهمی که پیشتر سبب کنارگیری زود هنگام بهداد سلیمی، سعیدعلی حسینی، سعید محمد پور و... شده بود. اکنون که یک شخصیت قهرمانی و علمی به نام دکتر انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری شد باید کمک کرد تا با ایجاد شرایط بهتر از تکرار تجربیات تلخ گذشته پیگیری شود.

مدرس فدراسیون جهانی اعتقاد دارد که وزنه برداری ما به مربی خارجی نیاز ندارد فقط مدیریت می خواهد اما در بخش بانوان مشکلات زیاد است، وقتی به پدری اجازه نمی دهند شاگرد خود که دخترش باشد در سالن مسابقات کوچ کند باتوجه به کمبود شدید مربی متخصص زن دیگر نمی توان به پیشرفت دخترانمان امیدوار بود.

گفت و گو: عباس اسماعیلی