پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
عیب جویی یا اجرای شو؟

بهرام صفت: کمیته فنی باید کنار تیم ملی باشد

زمانی که تیم ملی والیبال ایران در سال 2014 به مقام چهارم لیگ ملت ها رسید ژاپنی ها حرفی برای گفتن نداشتند.

اما طی 9 ساله گذشته خود را به مدال برنز جهان رساندند و ما به جایی می رسیم که متولی فدراسیون را مقید می سازیم که به عنوان سرپرست یا مدیر در کنار تیم ملی بایستد.

مهندس حسین بهرام صفت از نخستین مربیان بین المللی والیبال که سال ها در سطح اول والیبال ایران بازی کرد و مدتی نیز در فدراسیون سمت دبیری را برعهده داشت ضمن بیان مطلب فوق می گوید: واقعا والیبال با داشتن این همه پتانسیل چگونه رئیس یا نائب رئیس فدراسیون اجازه می دهد که در راس تیم ملی قرار گیرد.

آیا همه ی مشکلاتی که الان تیم ملی را به آن دچار شده است فقط به سرمربی بر می گردد؟ اگر اینگونه است چرا فدراسیون رای به انتخاب وی داده است. بار ها گفته ام که یک فدراسیون باید دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد و در چارچوب دپارتمانی که متشکل از بزرگان والیبال و دانشگایان باشد برنامه های خود را پیش ببرد.

کار اجتماعی سلیقه ای به پیش نمی رود، الان موقع تشکیل کمیته فنی نیست من این کمیته را یک شو می بینم، کمیته فنی باید کنار تیم ملی باشد. متاسفانه شرایط به گونه ای است که حتی نسل طلایی والیبال هم به روند والیبال ما انتقاد دارند عیب کار از کجاست، چرا چارجویی نمی کنیم.

مربی بین المللی والیبال اضافه می کند: فدراسیون والیبال هربار که به تنگنا رسید صورت مسئله را پاک می کند، خانواده والیبال از اینگونه برخورد ها ناراخت هستند ولی به دلیل شخصیت اجتماعی و ورزشی که دارند هرگز در نقل های خود از واژه ها و کلمات ناپسند علیه این و آن استفاده نمی کنند.

دنبال عیب جویی باشیم، روزگاری لهستان، آرژانتین و صربستان زیر دست ما بودند. کمیته فنی لهستان رای به برکناری دی جورجی سرمربی سابق تیم ملی داد ولی با گربیج قهرمان جهان شد ما باید منطقی و قوی عمل کنیم.

گفت و گزار: جمشید حمیدی