پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مردی از جنس فوتبال و سازندگی

حاجیلو: پشتوانه هایی می سازیم که در شان استقلال باشند

اصغر حاجیلو مردی از جنس ورزش و یک استقلالی دلسوز واقعی است.

وی در تشکیلات استقلالی ها از بازیگری گرفته تا سرپرستی همه ی مراحل را با صداقت طی کرده است، حاجیلو دو ماهی است که با کوله باری از تجربیات ریاست آکادمی استقلال را برعهده گرفته است.

او در اینباره به البرز ورزشی گفت: متاسفانه زمانی که آکادمی را تحویل گرفتم نمای بسیار دل آزاری از این مجموعه باقی مانده بود. محوطه ورود به آکادمی مانند اسفالت کنده شده و هر آن امکان داشت مراجعه کنندگان دچار پیچ خوردگی مچ پا شوند. نه رختکن مجموعه به درد بخور بود نه دیوار و کمد دیگر تجهیزات لازمه در اختیار بازیکنان و مربیان قرار داشت.

درواقع در این مدت تلاش کرده ایم به لحاظ لوجستیکی شرایطی را به وجود آوریم که در شان باشگاه استقلال باشد، شیرآلات دوش حمام و دستشویی ها که به سرقت رفته بود نوسازی کردیم.

حاجیلو افزود: آکادمی استقلال از گذشته به لحاظ مالی ساپورت نمی شد و من اولین گامی که بعد از نوسازی تجهیزات برداشتم تا قیافه آکادمی تغییر کند بحث استفاده از لباس و پیراهن بازیکنان آکادمی را جدی گرفتم تا همان پوشاکی که بازیکنان بزرگسال استفاده می کنند بپوشند می دانید که باشگاه هزینه پوشاک را از طریق تبلیغات تامین می کند و حالا من خوشحال هستم که بازیکنان آکادمی هم با این لباس شان و منزلت باشگاه را حفظ می کنند.

به قول یکی از گزارشگران تلویزیون بازیکنان نوجوانان آکادمی استقلال با لباس جدید دو بر صفر از حریف جلو هستند. به هر روی می خواهم آکادمی استقلال سیستماتیک عمل کند که با رفتن من نیز تغییری نکند ما البته به قهرمانی در رده های سنی اهتمام خواهیم داشت اما اولین و مهمترین وظیفه ما بازیکن سازی است و خوشحال هستیم چهار بازیکن تیم جوانان ما مورد توجه آقای نکونام قرار گرفتند و در بازی های دوستانه سخت توجه ایشان را جلب کرده اند طاها محبی، حسام اسکندری، عماد کلهر و علی کرمی بازیکنان بسیار مستعدی هستند که آقای نکونام از آنها بهره خواهد گرفت و این می تواند بهترین خدمت آکادمی به باشگاه استقلال باشد.

از بین 60 بازیکن نخبه ای که در آکادمی برگزیده ایم جوانانی که نامبرده ایم نمونه ای از استعداد گزینی صحیح باشگاه هستند که آینده درخشانی دارند اما پیش از پرورش نکات تکنیکی بر اهلاق تکیه ورزیم بازیکنانی می سازیم که رفتار اجتماعی و ورزشی را در داخل زمین رعایت کنند و نمونه ی یک استقلالی واقعی باشند.

حاجیلو در پاسخ به پرسش ما که چقدر از نفوذ بازیکنان پولدار به باشگاه جلوگیری کرده است گفت: هیچکس اجازه ندارد حتی یک باکس آب خوردن به آکادمی بیاورد و شما مطمئن باشید که پای هیچ واسطه ای به باشگاع نخواهد رسید اما باید با صداقت صحبت کنیم باشگاه های غیردولتی و وابسته به وزارت ورزش ناچار هستند برای توسعه آکادمی و تامین هزینه های تغذیه و امور جاری از والدین با افراد داوطلب کمک بگیرند. درواقع این امری اجتناب ناپذیر است اما همه ی این کمک ها از طریق مدیرعامل و هیات مدیره انجام خواهد پذیرفت و کمک ها به حساب باشگاه واریز می شود.

خوشبختانه ما مربیان بسیار خوبی در آکادمی که سالم و آگاه هستیم و نهایت تلاش همه بر این است که سلامت کار کنیم و حق هیچ بازیکن مستعدی ضایع نشود و آقای جواد نکونام هم بتواند از پشتوانه سازی آکادمی برای تیم بزرگسالان بهره ببرد.

گفت و گو: ج - دوستدار