پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
همه ی مربیان بسکتبال در آنسوی مرز ها

از ارمغانی تا شاهین طبع....

مهران شاهین طبع مربی و بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال بعد از یک سال حضور موفق در کشور قطر که با نایب قهرمانی تیم الشمال همراه بود با باشگاه معروف السد قطر قرارداد امضا کرد.

حضور در لیگ های کشور های مختلف از جمله تیم های عربی بازار کار خوبی برای مربیان ایرانی خواهد بود.

با نگاهی به تاریخچه حضور مربیان ایرانی در کشور های مختلف به نام هایی چون محمد عابدینی (ژاپن)، حسن آقا کوچکی (امارات)، نعیمه ظفر (قطر و عمان) برخورد می کنیم که نقش پررنگی در تیم هایی که برعهده داشتند ایفا کردند اما پرافتخارترین مربی ایرانی خارج از کشور کسی نبود به جز سعید ارمغانی مربی دوره قبل تیم ملی که در کشور مجارستان سال ها تیمش را به مقام قهرمانی رساند و بانوان بسکتبالیست ابن کشور را در یورو لیگ به عناوین مهمی رسانده بود..

دکتر علی توفیق بازیکن مربی سابق بسکتبال در اینباره می گوید: مربیان ایرانی از جمله آقای شاهین طبع می تواند نمونه خوبی برای معرفی مربیان کشورمان باشد، کما اینکه آقای ارمغانی در اروپا موفق بوده است.

وی در پاسخ به سوال البرز ورزشی که آیا پدرشان استاد مجید توفیق که سال ها در ایالات متحده مربیگری کرده است می گوید: پدر من در دانشگاه کالیفرنیا به عنوان سه مشاور سرمربی نامی این دانشگاه بود و در سال های خیلی دور نیز مشاورت تیم بلند آوازه دالتون را پذیرفته بود، آن زمان مربی این باشگاه پرافتخارترین مربی بسکتبال دنیا بود.

گزارش: پوریا حمیدی