پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

جریمه و نقره داغ کمیته انضباطی در والیبال

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود درباره مطالبات 24 بازیکن و عضو کادر فنی سه تیم را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پرونده مطالبات 24 نفر از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌های والیبال نصر امید در لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۲، تیم پیکان در لیگ برتر والیبال سال ۱۴۰۱ و نصر امید در لیگ دسته اول زنان سال ۱۴۰۲ در نشست کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در روز دوشنبه 26 تیرماه بررسی و آرای نهایی به شرح زیر صادر شد:

 کمیته انضباطی نصر امید (دسته یک مردان)

آقایان حجت الله میرزاخانی، امیرحسین تقوی، علیرضا اسماعیل‌زاده و علیرضا حمیدی با ثبت درخواست خود در فدراسیون والیبال ادعا کردند مبالغی از قرارداد خود را از باشگاه والیبال نصر امید (شكوه شمس البرز) بابت حضور در مسابقات لیگ دست اول سری الف سال ۱۴۰۱ طلب دارند.

نماینده‌ باشگاه ضمن حضور در جلسه کمیته انضباطی و پذیرش مطالبات نامبردگان تقاضای مهلت کرد که دو هفته فرصت اعطایی منقضی گردیده است. نظر به اینکه به استناد بند ۳ ماده ۴۲ آیین نامه سازمان لیگ باشگاه‌ها مکلّفند پس از اتمام مسابقات با بازیکنان تسویه حساب نمایند و با امعان نظر به اینکه ادعای بازیکنان مبنی بر مطالبات قراردادی از سوی باشگاه پذیرفته شده و ادعای مبالغ دریافتی و طلب آنها مصون از تعرض باقی مانده، دفاع مؤثر و قابل قبولی صورت نپذیرفته است، در نتیجه براساس ضرورت انجام تعهدات قراردادی و الزام آور بودن ایفای تعهدات قراردادی در قوانین موضوعه و اینكه باشگاه به تكلیف قانونی خود در قبال اعضاء عمل نکرده است، بنابراین باشگاه نصر امید (شكوه شمس البرز) به پرداخت طلب بازیکنان و کادرفنی محکوم گردید و مقتضی است تسویه حساب به عمل آورد.

درخصوص درخواست دیگر حجت‌الله میرزاخانی مبنی بر دریافت مبلغ هزینه‌هایی که برای باشگاه متقبل گردیده است، پس از ارائه اسناد و مدارک و استماع دفاع باشگاه تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. رأی صادره با عنایت به مادۀ 5 بین باشگاه و بازیكن قطعی است.

رای کمیته انضباطی پیکان تهران (لیگ برتر 1401)

آقایان آرمین تشکری، محمدامین شاکری، آرمین افشین‌فر، امیررضا سرلک، محمد فلاح، محمدطاهر وادی و امیر خداپرستی با ثبت درخواست خود به فدراسیون والیبال ادعا کردند حدود بیست درصد از مبالغ قرارداد خود را از باشگاه طلب دارند با این وصف كه حدود هفتاد درصد از مبالغ قرارداد خود را دریافت داشته اند كه با احتساب ده درصد سهم فدراسیون استحقاق دریافت بیست درصد مبالغ باقیمانده قرارداد خود را دارند.

باشگاه پیکان طی نامه شماره 140241633 مورخ 05/02/1402 به لحاظ باخت در برخی مسابقات لیگ والیبال، اعضاء را 10 درصد جریمه کرده است که با لحاظ كسب رتبه سوم تیم والیبال باشگاه پیکان در لیگ برتر والیبال 1401 صرفاً با پنج درصد جریمه موافقت می‌گردد .

بنابراین با استناد به بند ۳ از ماده ۴۲ آیین نامه سازمان لیگ که باشگاه‌ها را مکلف نموده پس از اتمام مسابقات با بازیکنان تسویه حساب نمایند همچنین تبصره سی آئین نامه مذكور و بر اساس دلالت آیه شریفه «اوفوا بالعقود» و لزوم ایفای تعهدات قراردادی در قوانین موضوعه باشگاه پیکان به پرداخت الباقی مبالغ بازیکنان محکوم گردید. رأی صادره با عنایت به مادۀ 5 بین باشگاه و بازیكن قطعی است.

رای کمیته انضباطی تیم زنان نصر امید (لیگ دسته یک 1402)

خانم‌ها سوگند حق پرست، نگار ناظمی، نجمه عابدیان، اورانوس احمدی، ندا چملانیان، سما ابوالحسنی، حنا سعیدائی، هستی ایرانی، مژده جناتی، هلیا پرهامی و شهنوش رضی با ثبت درخواست در فدراسیون والیبال ادعا کردند به‌رغم انعقاد قرارداد برای حضور در مسابقات سری الف لیگ دسته یك والیبال بانوان مبلغی بابت قرارداد دریافت نكرده اند و مبالغ مندرج در قرارداد خود را از باشگاه والیبال نصر امید ( شكوه شمس البرز ) بابت حضور در مسابقات لیگ دسته اول بانوان سری الف سال ۱۴۰۱ طلب دارند.

نماینده باشگاه ضمن حضور در جلسه کمیته انضباطی و پذیرش مطالبات نامبردگان تقاضای مهلت کرد که دو هفته فرصت اعطایی منقضی گردیده است. با استناد به  بند ۳ ماده ۴۲ آیین نامه سازمان لیگ كه اشعار می دارد باشگاه‌ها مکلّفند پس از اتمام مسابقات با بازیکنان تسویه حساب نمایند و با امعان نظر به اینكه ادعای بازیكنان مبنی بر مطالبات قراردادی از سوی باشگاه پذیرفته شده و مصون از تعرّض باقی مانده است. همچنین با استعانت از آیه شریفه «أوفوا بالعقود» و لزوم ایفای تعهدات قراردادی در قوانین موضوعه بنابراین باشگاه نصر امید (شكوه شمس البرز) به پرداخت طلب بازیکنان و کادر فنی محکوم گردید که ضروری است تسویه حساب به عمل آورد . رأی صادره با عنایت به مادۀ 5 بین باشگاه و بازیكن قطعی است.