پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اندر احوال فوتبال

آبی قرمز شد، قرمز آبی

شرایط دراستقلال عادی نیست، بیش از آن چیزی که تصور می شود بحرانی است.

کمتر از ۹روز دیگر قطار لیگ ۲۳ به حرکت در خواهد آمد، اما در این تیم پرطرفدار هیچ چیز بر سر جای خود قرار ندارد. نکونام را با هزار امید وارد این تیم شد، اما اکنون اولین کسی که از پشیمانی سخن بر زبان آورده است خود نکونام است.

بحث استعفا و جدایی به گوش می رسد چون سرمربی تیم وضعیت تیم آبی را قرمز می داند. اعتصاب و حاضر نشدن بازیکنان بر سر‌تمرین همه چیز را به سبزه آراسته کرد. جناب سرپرست مدیر باشگاه هم اکنون باورش شده است که باشگاه داری آن چیزی نیست که به هنگام حضورش در سایه قرار داشت تصور می کرد.

خلاصه آنکه در اردوی آبی ها نگرانی و ناامیدی موج می زند. توقع و انتظار همچنان از این تیم بالاست. جای خالی بازیکنان کوچ کرده در فصل نقل و انتقلات به درستی پر نشده است پولی در بساط نیست که خریدی صورت بگیرد، از درآمد سازی و از تزریق پول هم خبری نیست، از اسپانسر هم خبری شنیده نمی شود، چون جمع دوستان فعلی در باشگاه غریبه به حساب می آیند از این رو بحث سرمایه گذاری کاملا تعطیل است.

اکنون در خارج از باشگاه سخن از دسترسی به مکان پنجم و ششم جدول مطرح می شود که این برای تیمی چون استقلال که وضعیت قرمز را پیدا کرده خوب نیست و فراتر از آن خطرناک است.

از پرسپولیس هم بعضا در مقطعی اخبار ناخوشایندی به گوش می رسد. گفته می شود که گل محمدی از بابت تامین نشدن خواسته هایش در نقل و انتقالات ناراضی است، گل محمدی احساس خطر می کند و شرایط تیم قرمز را به نزدیک و تبدیل شدن به شرایط کنونی و فعلی استقلال می داند.

خلاصه آنکه بحران در اردوی آبی و قرمز موج می زند، البته با کمی تفاوت در استقلال بمب در آستانه ترکیدن قرار دارد، اما در پرسپولیس این تیم هنوز با میدان مین گذاری شده فاصله دارد صد افسوس که گوش شنوایی هم وجود ندارد گویا برای چنین روزهایی لحظه شماری می شد.

گزارش: اکبر عزیزی