پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نیاز یحیی و ناتوانی باشگاه

پرسپولیس توان خرید مهاجم خارجی ندارد.

یحیی گل‌محمدی برای اینکه تیمش در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های پرستاره از جمله تیم ‌های عربستانی حرفی برای گفتن داشته باشد به دنبال این بوده و هست که یک مهاجم خارجی گران ‌قیمت در تیمش داشته باشد. از این رو این مربی خواستار حداقل بودجه 1.5 میلیون دلاری برای خرید مهاجم شد که این مساله چندان با استقبال رضا درویش مواجه نشده است.

در این راستا مدیرعامل پرسپولیس همه تلاش خود را کرد تا شهریار مغانلو را به‌خدمت بگیرد اما با چراغ قرمز سپاهانی‌ها مواجه شد. نکته جالب اینکه پرسپولیس در این مسیر هرگز به‌طور رسمی با باشگاه اصفهانی وارد مذاکره نشد؛ چراکه از موضع این باشگاه به‌خوبی مطلع بود.

با شرایط موجود به‌نظر می‌آید حضور مغانلو در پرسپولیس منتفی است و درکنار این قضیه باشگاه پرسپولیس بودجه لازم را برای جذب مهاجم خارجی، با قیمتی که یحیی مدنظرش است، ندارد.

از این رو درویش در مصاحبه اخیرش صراحتا اعلام کرد که تیمش عبدی و زاهدی را در خط حمله دارد و نفراتی چون عمری، عالیشاه و امیری قابلیت بازی در خط حمله را دارند. با توجه به این مساله یحیی دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ یکی اینکه به داشتن مهاجمان فعلی تیمش بسنده کند یا به‌دنبال مهاجمی ارزان‌قیمت برای تیمش باشد. مهاجمی حدود 500 هزار دلار که قراردادش بیشتر از سقف قرارداد باشگاه پرسپولیس نشود.

گزارش: نیلوفر مژدهی