چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

هندبال ایران در مواجهه با مدعیان آسیا

هندبال ایران در بازی های گوآنگژو با تیم های عربستان، مغولستان و ژاپن همگروه شد.

این گروه برای بازیکنان ایرانی چگونه خواهد بود؟ محمدرضا رجبی کاپیتان سابق تیم ملی و مربی بین المللی هندبال می گوید: از آنجایی که بازی های آسیایی پیش از مسابقات انتخابی المپیک و جهانی برگزار خواهد شد همه ی تیم ها با تمام قوا به میدان می آیند و با توجه به اینکه بازی های آسیایی در تقویم فدراسیون جهانی هندبال جایی ندارد تیم های مطرح قاره کهن از بازی های آسیایی عنوان تورنمنتی برای آمادگی مسابقات مهم بین المللی استفاده می کنند.

دو تیم ژاپن و کره جنوبی البته که همیشه برای المپیک نقشه ها دارند و ژاپنی ها با استخدام مربی ایسلندی که سابقه سرمربیگری تیم ملی آلمان را دارد باز هم برای حضور فوق العاده در المپیک برنامه ریزی کرده است.

رجبی درمورد تیم عربستان می گوید: عربستانی ها حریف همیشه خوب هندبال آسیا هستند، آنها اینبار با استخدام زوان مربی سابق تیم ملی ایران بیشترین تلاش خود را برای عبور از تیم ایران به کار خواهند برد. البته این اطلاعاتی است که من از حریفان همگروه ایران دارم، تیم ما در نبود چند لژیونر باز هم بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد که شاید تجربیات لژیونر ها را نداشته باشند اما می توانند سیمای یک مدعی را برای تیم ایران ترسیم کنند.

به هرروی تیم ملی ایران مجوز حضور در بازی های آسیایی را گرفت و این یک شانس ارزشمند برای هندبال بازان کشور ما است که بتوانند با داشتن یک مربی خوب خارجی بار دیگر در مهمترین بازی های قاره کهن خودنمایی کند.

گفت و گو: ج - دوستدار