پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ فوتبال قهرمانان آسیا

نساجی را تنها نگذاریم

یکی از نمایندگان ایران در لیگ فوتبال قهرمانان آسیا نساجی مازندران است که این روز ها زیر نظر مهدی رحمتی سرمربی جدید خود آماده می شود.

این درحالی است که 5 – 6 بازیکن تازه وارد به جمع نساجی اضافه شده اند، باشگاهی که در شمال کشور سابقه و پیشینه زیادی دارد ولی همواره با کوهی از مشکلات دست به گریبان است.

نساج ها امسال علیرضا حقیقی را از دست داده اند و جای وی رشید مظاهری دروازه بان سابق ذوب آهن را به فهرست خود اضافه کرده اند. حقیقی سابقه حضور در جام جهانی را دارد اما سرمربی نساجی ترجیح داد که وی در این تیم نباشد.

برای تیم مازندرانی که نخستین حضور خود را در لیگ قهرمانان تجربه می کنند بیم و امید فراوان است، آنها حتی نتوانستند زمین شهر قائم شهر را برای میزبانی آماده سازند، واقعا در ورزش این استان پراستعداد چه می گذرد؟

بیش از نیمی از بازیکنان تیم ملی را مازندرانی ها تشکیل می دهد اما نماینده فوتبال این استان نه تنها نمی تواند بومی های این استان را حفظ کند بلکه هر از گاهی با موانع و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

نگاهی به تاریخ فوتبال مازندران نشان می دهد که مربیانی همانند برادران دست نشان، محمد تقوی، گل محمدی و... را در اختیار داشت که توانسته اند دگرگونی هایی در فوتبال خطه ی شمال به وجود آورند اما  در دهه ی اخیر مکانی برای آزمون غیربومی شد.

با این همه تنها توقع دوستداران فوتبال از مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان این است که نساجی را در لیگ قهرمانان تنها نگذارند. آنها نباید زنگ تفریح حریفان شوند.

نویسنده: حسن امامقلی