پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
همگروهی ایران با عربستان در هانگژو؛

لزوم حمایت همه جانبه از تیم امید

هم گروهی امیدهای ایران با عربستان، ویتنام و مغولستان در هانگژو سخت است و نیازمند حمایت همه جانبه  مسئولان و همراهی تیم‌های باشگاهی هستیم .

در فاصله کوتاه تا شروع رقابت‌های آسیایی در هانگژوی چین، باز هم دغدغه تدارک و آماده سازی تیم امید را در سر داریم!

باز تکرار مکررات و نارضایتی از عدم مشارکت باشگاه ها و گلایه رضا عنایتی! سال های متمادی در کوچه بن بست تیم امید متوقف شده و به بی راهه رفته ایم، همواره با این تیم مانند بچه های سر راهی نگاه می کنیم.

تدارک نیم بند، ‌آماده سازی نه چندان مطلوب و بی مبالاتی باشگاه ها در سپردن بازیکنان به اردو.

متاسفانه سازمان لیگ و فدراسیون هم با محافظه کاری چشم بر خبط و خطای باشگاه ها می بندند و از این بابت فوتبال پایه ما لطمه دیده است.

حقیقتا با هم گروهی با عربستان و ویتنام کاری سخت پیش رو داریم و باید با تلاش و تدارک کامل در هانگژو ظاهر شویم. عربستان قطب اصلی فوتبال آسیا است و در فوتبال پایه سرمایه گذاری هنگفتی داشته است.

آنها از ماه‌ها پیش در تدارک و سفر های برون مرزی بوده اند. ویتنام در بازی های اینچئون کره تیم ما را ۴ بر یک شکست داد. تیمی سرعتی که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

متاسفانه این روزها با گلایه رضا عنایتی سرمربی تیم امید مواجه هستیم.

او از عدم حضور بازیکنان تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور و ... در اردو اظهار نارضایتی کرده است!

این نگاه غلط طی پنجاه سال گذشته باعث حذف و ناکامی تیم امید شده و در برهه کنونی هم موجب نگرانی و دغدغه اهالی فوتبال و مربیان تیم شده است.

باید تکلیف را مشخص کرد و تیم هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار نمی دهند،‌ تنبیه و مجازات کرد.

البته باید حرف مربیان باشگاه‌ها را هم شنید و برای تیم هایی که بازیکنان بیشتری دارند تسهیلاتی قائل شد.

این کار را باید با هماهنگی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک و سازمان لیگ انجام داد و با برگزاری نشست و  هماهنگی بین مربیان امید و باشگاهها این موضوع را سر و سامان داد. نباید اجازه داد تیم امید با ترکیبی ناقص و بدون نفرات اصلی خود در هانگژو حاضر شود.

این مسابقات رسمی را باید مهم شمرد و شان و جایگاه فوتبال ایران را حفظ کرد. انتظار داریم مسئولان ذی ربط سریعا این نقیصه را برطرف و به  دغدغه مربیان تیم امید خاتمه دهند.

رقبا آماده و تدارک دیده هستند و ما باید با تدبیر و درایت و استفاده از تمام ظرفیت هایمان در هانگژو حاضر شویم و به جنگ با حریفان سرشناس و آماده برویم.

نویسنده: احمد میرزاییان