پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نفرزاده: مربی ایرانی بعد از المپیک...

یکی از معدود مربیان وطنی که اعتقاد دارد باید سرمربیگری تیم ملی را به یک مربی بزرگ خارجی سپرد، فرهاد نفرزاده است. او که در رده های مختلف مربوط به تیم ملی مربیگری کرده است، اعتقاد دارد که نباید المپیک را دست کم بگیریم.

در جمع مربیان ایرانی افراد خوبی وجود دارند که از تجربیات بالایی برخوردار بوده و قابل اعتماد هستند ولی من با همه احترامی که برای آنها قایل هستم، معتقدم پروژه استفاده از مربیان ایرانی را بعد از المپیک 2021 موکول کنیم و اکنون به دلیل اهمیتی که بازیهای المپیک دارد یک گزینه قوی خارجی را مدنظر قرار دهیم و همه چیز زودتر هم باید سرمربی خارجی را برگزینیم.

دکتر فرهاد نفرزاده سرمربی اسبق تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران می افزاید: بعد از المپیک 2021 می توانیم سکان هدایت را به دست مربیان ایرانی بسپاریم مربیانی که کنار سرمربی جدید و البته برجسته خارجی قرار گرفته باشند.

مربی بین المللی والیبال می افزاید: من به تشکیل کارگروه مشورتی فدراسیون خوشبین هستم و در نبود کمیته مربیان و کمیته فنی می توانند رو در رو با رئیس فدراسیون صحبت بکنند و نظرات و تجربیات را به شکل واقعی و عینی بیان کنند.

دکتر نفرزاده اضافه می کند: این کارگروه باید کمک کنند تا مربیان ایرانی هم دیده شوند و در این زمینه ما مربیان جوان و تحصیل کرده ای داریم که می توانند مورد حمایت قرار بگیرند و با قبول مسوولیت مربیگری توانایی ها و شخصیت مربیگری خود را به اثبات برسانند البته که فدراسیون و کارشناسان هم باید به مربیان جوان وطنی اعتماد کنند.