چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

بلاتکلیفی‌های طارمی ادامه دارد

وضعیت نامشخص ستاره‌ایرانی پورتو دیگر به موضوعی خسته کننده تبدیل شده است.

شرایط ادامه حضور مهدی طارمی در پورتو همچنان نامشخص است و اگرچه به نظر می‌رسد میلانی‌ها از خرید او منصرف شده‌اند اما همچنان شایعاتی درباره آینده این مهاجم گلزن ایرانی به گوش می‌رسد.

روزنامه آبولا چاپ پرتغال در این باره می‌نویسد: مهدی طارمی وارد آخرین فصل حضورش در پورتو می‌شود و تا ژوئن سال 2024 هر اتفاقی ممکن است برایش رخ دهد. شاید تا آن زمان او راضی به تمدید قرارداد شود یا اینکه از باشگاه برود. اژدها تا روز اول سپتامبر که مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی به پایان می‌رسد منتظر می‌مانند تا ببینند وضعیت طارمی در این تیم چه خواهد شد. تا آن زمان اگر تیمی چک 60 میلیون یورویی به باشگاه بدهد (مبلغ حق فسخ قرارداد طارمی) می‌تواند این بازیکن را به تیم خود ببر".

البته ترجیح سرجیو کونسیسائو و همچنین مدیران باشگاه این است که بهترین گلزن خود را حفظ کنند و تنها درصورتی راضی به فروش او هستند که پول خوبی از این انتقال نصیب‌شان شود.

 از طرفی هدف بعدی پورتو این است که پس از بسته شدن پنجره نقل‌ و انتقالات تابستانی به سراغ این بازیکن رفته و مذاکرات خود برای تمدید قرارداد با او را آغاز کنند. هرچند آنها به‌خوبی می‌دانند که طارمی دوست دارد در تیمی بزرگ و در یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی بازی کند اما فعلا این رویا محقق نشده است و او فعلا همچنان باید پیراهن آبی و سفید تیمش را به تن کند.

 نباید این نکته را فراموش کرد که طارمی در جولای سال 2024 پا به 32 سالگی می‌گذارد و در این سن حضور در تیمی بزرگ و معتبر کمی سخت و دشوار خواهد بود و معمولا باشگاه‌ها کمتر به سراغ ستاره‌های پا به ‌سن‌ گذاشته می‌روند. اگر او در ژوئن 2024 به‌عنوان بازیکن آزاد پورتو را ترک کند معلوم نیست کدام باشگاه‌ها به سراغش خواهند رفت و آیا اصلا او می‌تواند به تیمی بزرگ و معتبر ملحق شود یا نه.

گزارش: نیلوفر مژدهی