چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

گل‌گهر برای پنجمی می‌جنگد

مربی یونانی تیم گل‌گهر نه‌ تنها به بازی تدافعی علاقه دارد، که برنامه‌ای نیز برای قهرمانی با این تیم ندارد.

تیم گل‌گهر فصل قبل با جدایی امیر قلعه‌نویی به ‌شدت آسیب دید و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد در رتبه چهارم لیگ را به پایان برساند به مقام ششم رضایت داد. حالا در شرایطی که این تیم برای فصل جدید مربی خارجی به خدمت گرفته است و بازیکنانی هماهنگ با تفکرات او جذب کرده، به نظر می‌رسد پول خوبی خرج کرده است.

 با این حال آنها را نمی‌توانیم جزء مدعیان لیگ برتر به حساب بیاوریم. مربی این تیم در همین ابتدا به فلسفه بازی تدافعی خود اعتراف کرده و مدعی شده به دنبالی مقامی بالاتر از فصل قبل است. او بارها عنوان کرده به دنبال رتبه‌ای بهتر از ششم است و رتبه بهتر از ششم به معنی رتبه پنجم یا شاید چهارم باشد.

پر واضح است که اوزونیدیس هدفش قهرمانی با گل‌گهر نیست و همین که یک پله نسبت به فصل قبل صعود کند برایش کافی است. با این حال بعید است گل‌گهری‌ها که این همه هزینه کردند به سقف کوتاه آرزوهای او قانع شوند.

با بررسی عملکرد این مربی در تیم‌های سابق، پرواضح است که او به بازی بسته اعتقاد دارد و نمی‌توانیم از او انتظار تیمی تهاجمی داشته باشیم. هرچند مسئولان باشگاه گل‌گهر در جلسات خود به او متذکر شدند که می‌خواهند تیمی هجومی داشته باشند ولی اوزونیدیس قولی نداده و فقط مدعی شده تلاش می‌کند به مرور زمان تیمش را در صورت وجود ابزار لازم به این مرحله برساند که حمله کرده و گل بزند.

او بعد از مشورتی که با کریم انصاری‌فرد در یونان داشت راهی ایران و لیگ برتر شد و حالا از حضور در تیم گل‌گهر خوشحال است. با این حال خبرهایی که از اردوی این تیم به بیرون درز کرده نشان می‌دهد او از عملکرد بازیکنان تیمش خیلی راضی نیست و از آنها خواسته است بیشتر تلاش کنند.

با این حال نکته مثبت در مورد این مربی حضور مربی ایرانی در کادر فنی‌اش است. برخلاف اغلب مربیان خارجی که ترجیح می‌دهند مربیان ایرانی را در کنار خود نداشته باشند او با این مهم مشکلی ندارد و به همین دلیل می‌توان او را از انعطاف‌پذیر‌ترین خارجی‌های شاغل روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری دانست.

گزارش: نیلوفر مژدهی