چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

اصلاح آیین‌نامه صورت می‌گیرد؟

جلسه مهم برای اصلاح آیین‌نامه نقل و انتقالات با حضور مدیران باشگاه‌ها امروز برگزار می‌شود.

فدراسیون فوتبال با همکاری سازمان لیگ و بازرس کل امور ورزش سازمان بازرسی مدتی پیش و قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات کارگروهی را با حضور مدیرانی چون منصور قنبرزاده، علی خطیر و هوشنگ نصیرزاده تشکیل دادند تا آیین‌نامه جدیدی را با 32 بند برای باشگاه‌های لیگ برتری درنظر بگیرند.

این آیین‌نامه قبل از ابلاغ به باشگاه‌ها به‌صورت حضوری در اختیار نمایندگان آنها قرار داده شد تا بعد از بررسی آن نظرات خود را اعلام و درنهایت آن را نیز امضا کنند. در ادامه این آیین‌نامه به باشگاه‌ها ابلاغ شد و حواشی زیادی را در روزهای اخیر به‌همراه داشت، از جمله اینکه برخی افراد تلاش کردند تا تغییراتی را در این آیین‌نامه به سود باشگاه خود اعمال کنند که با مخالفت شدید قنبرزاده و تاج همراه بود. از سوی دیگر باشگاه‌های زیادی ازجمله سرخابی‌ها رسما از فدراسیون و سازمان لیگ درخواست افزایش سهمیه بزرگسالان یا اضافه شدن سهمیه زیر 25 سال را داشتند.

در این راستا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند با دعوت دوباره از باشگاه‌های لیگ برتری درمورد این آیین‌نامه نقطه ‌نظرات جدید را بشنوند و درصورت نیاز اصلاحاتی انجام دهند.

این جلسه قرار است امروز برگزار شود و احتمالا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدیرعاملان خود را به این نشست بفرستند، از این جهت که این دو باشگاه دنبال این هستند که سهمیه بزرگسالان خود را افزایش دهند.

پیش‌بینی می‌شود نشست امروز با حواشی زیادی همراه باشد. درصورت موافقت با خواسته سرخابی‌ها در جلسه امروز این دو باشگاه تلاش‌های جدیدی را برای جذب بازیکن که احتمالا خارجی خواهد بود در بازار نقل و انتقالات آغاز خواهند کرد.

گزارش: نیلوفر مژدهی