چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

کیومرث هاشمی سیاست مدار ورزشی

شایعات و رایزنی ها درباره انتصاب جایگزین حمید سجادی در وزارت ورزش داغ تر از همیشه در گوشه و کنار رواج دارد.

نام هایی محدود برای تصدی این وزارتخانه که ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روان جامعه دارد مطرح می شود اما انتظار داریم که رئیس جمهور محترم با بهره گیری از تجارب تلخی که در زمینه ورزش و تربیت بدنی به دست آمده تصمیمی اصولی توام با دوراندیشی اتخاذ فرمایند.

بدون تردید دکتر کیومرث هاشمی به هزار و یک دلیل می تواند اصلح ترین گزینه باشد چرا که دیگر فرصت آزمون و خطا در حوزه تربیت بدنی و ورزش وجود ندارد و باید شخصی بر صندلی وزارت قرار بگیرد که دنبال آشنا و واسطه نگردد.

دکتر کیومرث هاشمی مردی است که تمامی پله های مدیریتی و اجرایی را در ورزش کشور طی کرده است. از ریاست تربیت بدنی یک شهر در همدان گرفته تا معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، سرپرستی فدراسیون فوتبال، مدیرکلی چند استان و دفتر امور مشترک فدراسیون ها وی را شخصیتی ممتاز و محیط بر تمامی مشکلات و راهکار های ورزش کشور ساخته است.

دکتر کیومرث هاشمی به عنوان نماینده ایران در جلسات سازمان یونسکو نیز حضور پیدا کرده و با همه ی اهالی ورزش کشور آشنا است و یک نیروی انقلابی و مومن که راه سیاست مداری را هم به درستی می داند.

دنبال این نیستیم که شخص یا اشخاص مورد نظر خود را تاکید کنیم، نگرانی ما درباره وضعیت کنونی ورزش و تربیت بدنی و متعاقب آن سرنوشت فدراسیون های ورزشی در آستانه بازی های مهم آسیایی و رویداد های مهم جهانی و انتخابی المپیک است که مخاطبان و مطالبه گران زیادی دارد.

امیدواریم که ارگان و نهاد های دخیل در این زمینه وسواس و خواسته جامعه جوان ورزش و قهرمان ایران را در انتخاب شخصیتی که ورزش و مدیریت را واقعا بشناسد را به درستی درک کنند و بدون از دست دادن وقت که چون طلا است بهترین و اصلح ترین گزینه را تایید کنند که از نگاه اکثریت جامعه ورزش ایران کیومرث هاشمی دارای چنین ویژگی های ارزشمند است.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی