پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پرسپولیس یک مهاجم می‌خواهد

یکی از تغییرات مهمی که یحیی در ترکیب تیمش در بازی‌های دوستانه ایجاد کرده است قراردادن شهاب زاهدی در نوک خط حمله به‌عنوان تک مهاجم است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: وحید امیری هم که با عیسی آل‌کثیر خیلی خوب هماهنگ شده بود، این بار وظیفه دارد پشت زاهدی بازی کرده و او را تقویت کند.

 نکته قابل توجه اینکه شهاب در نوک خط حمله اگرچه با دوندگی زیاد خیلی خوب مدافعان حریف را تحت فشار قرار می‌دهد اما به‌خاطر ضعف تکنیکی در حفظ توپ ضعف دارد. او حتی در زدن ضربات آخر نیز آنچنانکه باید دقت بازیکنانی مثل لوکادیا و آل‌کثیر را ندارد؛ موردی که قطعا با شروع مسابقات لیگ خیلی بهتر می‌شود درباره آن قضاوت کرد.

شاید باید به یحیی حق داد که به دنبال یک مهاجم ششدانگ و چهارچوب‌شناس باشد. اگرچه سرخپوشان هافبک‌های گلزن و با تکنیکی دارند اما قدر مسلم در بازی‌های سنگین پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا این تیم نیاز شدیدی به یک تمام‌کننده خوب خواهد داشت.

از طرفی یحیی از مهاجمان باتکنیک و سرعتی چون محمد عمری و علیرضا خدادادی استفاده کرده است.

هر دو بازیکن در این سیستم کارایی بالایی از خود نشان داده و بارها با سرعت و تکنیک خود مدافعان حریف را آزار داده‌اند. در چنین شرایطی احتمالا یحیی تصمیم بگیرد در بازی‌های لیگ برتر از دو مهاجم در خط حمله استفاده کند. اتفاقی که فصل پیش بعد از رفتن لوکادیا از پرسپولیس در چند بازی این تیم رخ داد و در همان مقطع بود که عمری در ترکیب سرخپوشان چهره شد.