پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
غیبت ستاره بسکتبال از نگاه کارشناسان

حذف جمشیدی در پرده ابهام

در روز هایی که تیم ملی بسکتبال برای شرکت در بازی های آسیایی و در پی آن مسابقات قهرمانی جهان آماده می شود حذف لژیونر سرشناس و بازیکن پرثمر تیم ملی محمد جمشیدی از سوی سرمربی ترکیه ای بحث برانگیز شد.

در اینباره البرز ورزشی با دو کارشناس پرتجربه گفت و گو کرد و نظر آنها را جویا شد.

عباس مرشدی مربی و بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال می گوید: واقعا از تفکرات هاکان دمیر بی خبر هستیم، ظاهرا این مربی چند بازیکن جوان را به اردو فراخوانده است تا تیم ملی را براساس برنامه های خود به پیش ببرد شاید خط زدن محمد جمشیدی دلایل خاصی داشته باشد اما چون نه خود سرمربی و نه فدراسیون بسکتبال اعلام موضع نکرده اند حدس من بر این است که شاید خود جمشیدی آماده نباشد به هرحال خط زدن بازیکن در هر تیمی به مربی آن بر می گردد.

شما به یاد دارید که در والیبال سیدموسوی توسط مربی ایرانی حذف شده بود اما دوباره به تیم ملی بازگشت بنابراین باید کمی صبر کنیم تا ببنیم که هاکان دمیر چه تصمیمی خواهد گرفت.

مرشدی درباره دیدار های تداراکاتی تیم ملی در اردن و ترکیه می گوید: با این بازی های تداراکاتی نمی توانیم به جنگ برزیلی برویم که صاحب قدمت و سبک در بسکتبال دنیا است. دیدار های تیم های همتراز ایران دردی را از بسکتبال ما دوا نمی کند.

دکتر علی توفیق بازیکن و مربی سابق تیم ملی بسکتبال هم می گوید: از نگاه من محمد جمشیدی ستاره ی تیم ملی بسکتبال است که می تواند در کنار سایر بازیکنان به تیم ملی کمک کند. سال ها برای این بازیکن سرمایه گذاری شد تا به مرحله ای از تجارب ارزشمند دست پیدا کند و یاور تیم ملی باشد اما در مجموع باید به این مسئله اشاره کنم تمایلی به پیگیری مسائل تیم ملی و فدراسیون بسکتبال ندارم بهتر است که خود رئیس فدراسیون اظهار نظر کند یا اینکه هاکان دمیر دلایلش را بیان کند.

گفت و گزار: ج - دوستدار