پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

تصمیم مهم؛ ورود بانوان به ورزشگاه

هفته نخست لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور در شرایطی پس فردا و جمعه برگزار می شود که 16 تیم گام در عرصه ی رقابت های لیگ بیست و سوم می گذارند.

فراز و فرود های زیادی در روند برگزاری اینگونه رویداد به وجود آمده بود اما به نظر می رسد که مهمترین تصمیم سال جدید صدور مجوز برای حضور بانوان و فوتبال دوست ایران در پنج ورزشگاه کشور است که امیدوار هستیم امکانات سخت افزاری و نرم افزار کافی برای این ورود مهم که مورد تاکید کنفدراسیون آسیا است فراهم شود و با اقدامات پیشگیرانه شرایطی را به وجود آورند که دیگر بهانه ای برای ورود تماشاچیان زن ایجاد نشود.

در این رهگذر فراهم ساختن بستر های فرهنگی وظیفه مهمی را بر دوش فدراسیون فوتبال و در نهایت معاونت فرهنگی وزارت ورزش و باشگاه ها می گذارد.

تردید نداریم که حضور مادران و خواهران ما در ورزشگاه های بزرگ در تلطیف ساختن فضای اغلب متشنج فوتبال ما موثر خواهد بود مشروط براینکه اولیای امر نیز تلاش های لازمه را در جهت گسترش فضای فرهنگی ورزشگاه ها به کار بگیرد.

به هر روی طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده و نامه‌نگاری‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در هفته نخست شاهد حضور زنان در برخی از ورزشگاه‌های کشور خواهیم بود.

به گزارش ایسنا بانوان فعلا می‌توانند در پنج شهر و ورزشگاه مختلف راهی ورزشگاه‌ها شوند که در هفته اول این امکان در سه بازی فراهم شده است:

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان
ورزشگاه شهید سلیمانی

پرسپولیس و آلومینیوم اراک
ورزشگاه آزادی تهران

سپاهان و تراکتور
ورزشگاه نقش جهان اصفهان

گفته می شود ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان مجوز میزبانی از زنان را دریافت‌ کرده‌اند و سایر ورزشگاه‌ها مانند شهید وطنی قائمشهر نیز در تدارک فراهم کردن مقدمات اولیه و میزبانی از زنان هستند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی