پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
اخبار دنیای توپ و سبد

یخچالی و امیدواری به جام جهانی

بسکتبال همانند والیبال رویداد های مهمی را پیش رو دارد از دیدار های تدارکاتی تیم ملی گرفته تا اعزام داوران به آن سوی مرز ها و همچنین استارت تیم نوجوانان باز هم به میزبانی باشگاه مازندرانی مهمترین اخبار دنیای توپ و سبد محسوب می شود.

بهنام یخچالی ستاره بسکتبال ایران در گفت و گو با سایت فدراسیون بسکتبال گفت: تمرینات بسیار خوبی را در اردوی ترکیه سپری کردیم و خدا را شکر بدون مصدومیت خاصی این اردو را به پایان رساندیم و اکنون دور دوم تمرینات هم آغاز شده و بازیکنان ملی پوش همگی با انگیزه هستند.

او ادامه داد: بازی تدارکاتی مقابل لبنان، پیامد تمریناتی که داشتیم، باعث شد که نقاط قوت و ضعف تیم در جریان مسابقه هم مشخص شود و  در ادامه هم بازیهای تدارکاتی خواهیم داشت و این مهم به شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها کمک می کند.

بهنام یخچالی با اشاره به شکست ساحل عاج یکی از حریفان تیم ملی در جام جهانی از اردن گفت: شرایط آن مسابقه و مصدومیتها و آمادگی تیم ها را در جریان نیستم اما به هر حال این بازی نشان می دهد که اگر به آمادگی صد در صد برسیم، می توانیم بازیهای خوبی را در جام جهانی به نمایش بگذاریم .

دعوت از دو داور ایرانی

محمد دوست و هادی سالم دو داور بین المللی بسکتبال ایران برای قضاوت در مسابقات مقدماتی بازی های المپیک به سوریه دعوت شده اند.

فيبا آسيا از دو داور بين المللي بسکتبال ایران  محمد دوست و هادي سالم برای قضاوت مسابقات مقدماتي المپيك كه از ٢١ تا ٢٧ مرداد در سوريه برگزار مي شود، دعوت کرده است. پیش از این محمدرضا رجبی دیگر داور ایرانی برای قضاوت در بازی های آسیایی هانگژو دعوت شده بود.

باید دید که سهم داروان زن ایرانی در رویداد های پیش رو چه خواهد بود.

کاله میزبان بسکتبال پسران ایران

اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال پسران زیر ۱۶ سال ایران از امروز به مدت یک هفته به میزبانی باشگاه کاله در محل پايگاه قهرماني بسكتبال كاله واقع در شهرستان بابل برگزار می شود.

تیم ملی بسکتبال پسران زیر ۱۶ سال ایران که قرار است اواخر شهریورماه در  رقابت های قهرمانی آسیا در قطر شرکت کند، در ادامه تمرینات و اردوهای قبلی، از امروز تا ۱۴ مردادماه، تمرینات آمادگی را برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها در محل پايگاه قهرماني بسكتبال كاله واقع در شهرستان بابل برگزار می کند.

تیم نوجوانان پسر ایران در اردوی بابل قرار است دو‌ بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ انجام دهد.

اعضای کادر فنی و سرپرستی این تیم عبارتند از :
سرپرست ابراهیم رستمی
سرمربی محمدرضا اسلامی
مهدی دوانی زاده مربی
حامد سهراب نژاد مربی
مهدی خیرخیز آنالیزور
محسن حاج هاشمی مربی مدعو
آیت نوذری مربی مدعو

گزارش: ج - دوستدار