پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

معاونت وزارت ورزش از برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیار خبر داد از سوی دیگر دعوت یک داور قایقرانی به پاریس اهمیت اجتماعی ورزشی زیادی دارد و سرانجام کسب مدال وزنه برداری آسیا توسط دختران دلیر ایرانی که ارزش پرداختن دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* اسماء نیک ور داور بین‌المللی روئینگ ایران برای قضاوت در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال جهان در فرانسه دعوت شد.

مسابقات روئینگ قهرمانی زیر 19 سال جهان 11 تا 15 مرداد به میزبانی شهر پاریس کشور فرانسه در پیست مسابقات المپیک 2024 برگزار خواهد شد.

همزمان با برگزاری این مسابقات سمینار بین‌المللی داوری روئینگ نیز انجام می‌شود که نیک‌ور در این سمینار نیز حضور خواهد داشت.

* سیدمحمد پولادگر در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی، درباره شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: یک ماه و نیم از مجمع فدراسیون بولینگ و بیلیارد وقت گرفتیم و اعضا تنفس دادند که مجمع را در نیمه شهریور برگزار کنیم. وی از درگیری رخ داده در بیرون از مجمع انتخاباتی بولینگ و بیلیارد ابراز بی‌اطلاعی کرد و درباره شرایط ژیمناستیک و شرکت نکردن دو ملی‌پوش ایران در یونیورسیاد به دلیل عدم تمدید لایسنس گفت: فدراسیون جهانی ایرادی گرفت و کمیته المپیک هم جواب داد که FIG هنوز پاسخ نامه کمیته را نداده است. درباره عدم شرکت دو نماینده ایران در یونیورسیاد نیز تا جایی که اطلاع دارم، بحث اجازه ندادن نبود. مثل اینکه شرایط ملی‌پوشان برای شرکت‌شان در این بازی‌ها فراهم نشده و یک بحث اداری بود، وگرنه فدراسیون جهانی، ژیمناستیک را تعلیق نکرده است.

* مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی هند در حال برگزار است. ایران در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان و جوانان دختران سه نماینده داشت و حاصل آن دو مدال نقره و دو برنز بود.

برای اولین بار دختران وزنه‌بردار در رده نوجوانان و جوانان آسیا صاحب مدال شدند.

در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان قهرمانی آسیا، غزل حسینی با رکورد ۸۰ یک ضرب، ۹۴ دوضرب و مجموع ۱۷۴ کیلوگرم در رده چهارم قرار گرفت. او در یک ضرب مدال نقره گرفت و در دوضرب چهارم شد.