پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کاروان تیم ملی در ارومیه

رقابت دشوار قطر پاسور ها برای انتخاب شدن

کاروان تیم ملی والیبال ایران ساعتی دیگر از تهران وارد فرودگاه ارومیه می شود تا برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان آماده تر شود.

هیات والیبال آذربایجان غربی از جمعی از مسئولان و پیشکسوتان والیبال ایران دعوت به عمل آورد تا از ملی پوشان استقبال کند. در این شرایط بدون تردید هر اقدامی که در جهت تقویت قوای روحی و ذهنی بازیکنان صورت گیرد امری پسندیده و قابل حمایت است.

تیم ملی اگر چه با انباشت دریافت کننده های قدرتی مواجه است و مبین نصری جوان و از گرد راه رسیده رقابتی دشوار با اسفندیار، میثم صالحی، شهروز همایونفر منش، پوریا خانزاده دارد و البته که حساب میلاد عبادی پور نشمرده جدا است.

اما به نظر می رسد دغدغه اصلی کادر فنی انتخاب دو قطر پاسور از بازیکنان حاضر در اردو است جایی که صابر کاظمی خوب تمرین می کند و آمادگی خود را به رخ می کشد. امین اسماعیل نژاد جای خود دارد ولی بحث اصلی به بردیا سعادت ربط پیدا می کند.

جوانی که فصلی پر فروغ در لیگ ترکیه داشت و در آخرین بازی تیم ملی در آناهایم عملکردی مطلوب داشت و به حتم تماشاگران ارومیه ای از وی حمایت خواهند کرد و شاید این عامل یکی از انگیزه های باشد که کفه ترازوی انتخاب به سود سعادت سنگینی کند.

متاسفانه شرایط حاد کنونی تیم ملی اجازه نداد تا نو ستارگانی چون امیر گلزاده، مصطفی صداقت و ابوالفضل مهدیان و محمدرضا آل جلیل هم به اردو فراخوانده شوند و زمینه های اولیه والیبال قهرمانی را تجربه کنند اما جدا جای خوشحالی و امیدواری است که پشتوانه های خوبی برای تیم ملی آینده در اختیار داریم.

نویسنده: جمشید حمیدی