پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

سخنی با سرپرست درد آشنا

کیومرث هاشمی بدون تردید بهترین گزینه برای سرپرستی وزارت ورزش است، وزارت خانه ای که آب و نان مردم را تامین نمی کند اما بیشترین مخاطب و مطالبات را دارد.

هاشمی درد ورزش را می شناسد و راهکار ها را هم می داند این دولتی ها و شخص رییس جمهور و نمایندگان مجلس هستند که باید صمیمانه یار و یاور وی برای تحقق بخشیدن به بخشی از خواسته های جامعه درد کشیده و مغموم ورزش باشند.

کیومرت هاشمی در بدو تصدی خود از نشست های تخصصی با نمایندگان نیز سخن گفت ولی از همین آغاز مسوولیت نباید مرعوب برخی توصیه ها و شانتاژ ها برای افرادی شود که نمونه های آنان را در انتصاب جدید کمیته ملی المپیک و یا باشگاه استقلال می بینم، افرادی که نماینده ورزشی نویسان می شوند و طرف مشاورت قرار می گیرند باید میهن دوست، صادق و عاری از بند و بست های متداوله باشند یا خبرنگاران را رها کنید و بگذارید حرف و سخن خود را بنویسند یا اینکه افرادی را برگزینند که جامع نگر و فارغ از منافع شخصی و باندی باشند.

کار فرهنگی در ورزش

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق ورزشکاران رده بالای کشورمان به شغل های غیر مر تبط و به روایت در آمد کاذب روی آورده اند یک ملی پوش سابق که از قضا از بی حاشیه ترین ها بود کتابفروشی دایر کرد تا به یکی از مهمترین نیاز های فر هنگی و علمی جوانان بپردازد.

مجتبی جباری که یک استقلالی با وقار بوده به جای خرید و فروش اتومبیل و دوز و کلک های آپارتمان سازی و تبدیل اسکناس و دلار، نشان داد که درک درستی از فرهنگ فوتبال پیدا کرده است و چه خوب است که باشگاه های ما به جای برخی افراد غوغا سالار شخصیت های فرهنگی ورزش را جذب کنند که دغدغه تعلیم و تربیت و گسترش فرهنگ دارند!

نویسنده: حسین علی اسماعیلی