پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان – ترکیه

پهلوانک های ایران بر بام دنیا ایستادند

تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 2 مدال طلای اهوار خاطری در وزن 45 کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن 65 کیلوگرم، 2 مدال نقره سجاد پیردایه در وزن 60 کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن 71 کیلوگرم و 2 مدال برنز سام سیار در وزن 48 کیلوگرم و توحید نوری در وزن 92 کیلوگرم با 156 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت.

این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود.

پس از تیم ایران،‌ تیم های آمریکا با 126 امتیاز و ژاپن با 106 امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.

این سومین باری است پهلوانک های ایرانی آوای قهرمانی جهان سر می دهند، پیش از این در سال 2018 تیم ایران در این رده سنی چهار طلا توسط رحمان عموزاده، امیرحسین زارع و.... به دست آمد. کادرفنی تیم نوجوانان ایران را بهانم احسان پور نفر سوم بزرگسالان جهان برعهده داشت، این مربی سازنده بهشهری را دو کمک مازندرانی بهنام نصیری و سعید احمدی و همچنین مربیانی چون علی محرم پور از البرز و غلام علی محمدنژاد یاری داده اند.

چهار مازندرانی و چهار تهرانی و یک کشتی گیر از خراسان شمالی (تایباد) تیم اعزامی را تشکیل می دادند. نکته جالب درباره چهره های طلایی این است که اهورا خاطری از شهر ساری با مربیگری علی خدایی رشد کرده همان باشگاهی که بیشتر مجید ترکان و دیگران به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرده بودند.

سینا خلیلی دیگر چهره ی طلایی نیز از استان مازندران و شهر زیراب آمده است همان منطقه ای که پیشتر مهدی تقوی قهرمان جهان را پرورش داده بود. سینا خلیلی از صوت و آواز بسیار خوبی برخوردار است و آینده درخشانی در این زمینه دارد.

سجاد پیرایه از شهر بروجرد چهره ای نقره ای بود، او نیز تلاش های درخورد توجهی داشت به این ترتیب کشتی ایران پشتوانه های خوبی را رو کرد و دریچه امیدواری را بر روی نسل آینده  گشود.

تحریریه البرز ورزشی