چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پایان دور مقدماتی والیبال ساحلی کشور

جدال های داغ روی ماسه های داغ

در پایان دور مقدماتی والیبال ساحلی باشگاه های کشور که در کمپ اختصاصی باشگاه شهداب یزد برگزار شد هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص شدند تا بر سر کسب سه میلیارد ریال جوایز نقدی این رقابت ها بخت آزمایی کنند.

جدال بر روی شن و ماسه با این بهانه که پای ساحلی بازان را به باشگاه های معتبر بکشانند، زمینه مطلوبی است اما دریغ که از باشگاه های رسمی کشور فقط شهداب یزد در صحنه حضور داشت و بقیه بیشتر متکی به سرمایه گذاری بخش های خصوصی و صنعتی بودند.

در این برهه حفظ سرمایه گذاری افرادی مانند مهندس بحریه، محمد همایونی و پتروشیمی ساوانا وظیفه اصلی سازمان ساحلی است. باید پای درد دل های سرمایه گذاران نشست و به خواسته های آنان اهمیت داد.

پارس جنوبی بوشهر با کسب 33 امتیاز در صدر ایستاد، این تیم با داشتن علیرضا آقاجانی، عباس پورعسکری و یاسین فرخی پیشتاز مسابقات قرار گرفت. رضا نائینی و حسین خسروانی مربیان این تیم هستند.

پیکان بندر دیر با مربیگری مهندس غلامرضا بحریه و آرش رامسری با 31 امتیاز در رده دوم ایستاد. حامد میرزاعلی، آرش وکیلی و حسین غلامپور بازیکنان این تیم هستند.

ساوانای سمنان با 30 امتیاز، یک امتیاز کمتر از پیکان در مکان سوم ایستاد. بهمن سالمی، سینا شوکتی و صادق کهنه بازیکنان ساوانا بوده و مربیگری آن را حمید موحدی و محمد همایونی برعهده دارد.

تیم سنگ آهن باز با دشت 27 امتیاز و بازی خوب رحمان رئوفی و کامبیز کلته رده چهارم را به خود اختصاص داد.

تیم فولاد هرمزگان با داشتن 28 امتیاز با مربیگری عبد الرعوف بستگانی پنجم شد. رضا نقیبی، زرغام منصوری و حبیب ناصری اعضای تیم هرمزگان را تشکیل می دهند.

شهداب یزد نیز از تیم های 28 امتیازی بوده، تیمی که بازیکنان بسیار جوانی چون طاها مهری و مهدی محفوظی را در ترکیب دارد. مربی این تیم محمد جواد نظری است. محفوظی را می توان از پدیده های این دوره مسابقات دانست. حبیب ماصری، زرغام منصوری، رضا نقیبی و طاها مهری از دیگر چهره های این رقابت ها بودند.

بعد از شهداب که ششم شد تیم شهید آزادیان نوشهر با 27 امتیاز در رده هفتم جا گرفت. مجتبی آرو، علی قربان پسندی، محمد شالی کار بازیکنان تیم نوشهر هستند.

تیم هشتم رقابت ها دانش و تور مشهد است، علی عابدی مربی جوان این تیم مهیار غیاثی و سعید قصابیان را به عنوان یک تیم جوان به میدان آورد و با صعود خود کارنامه موفقی ارائه داد.

سرپرست فنی مسابقات حسن بازدر هوا، سرپرست داوری نادر انصاری، مدیر اجرایی امیر خواجه افضلی، سرپرست زمین مهدی رحیمی و داوران پیکار بر روی شن امیر حسین صادقی، اکبر مصیبی (داوران بین المللی)، حمیدرضا طوسی، محمد جمشیدی، پوریان اکبری، سهراب خسرونیانی و احسان براتی کیا بودند.

نویسنده: جمشید حمیدی