پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بذر در شوره زار و گل در گلزار

شاید ضرب المثل بذر در شوره زار در روزگارانی که علم و تکنولوژی  به یاری مردمان آمده است خیلی مصداق نیابد ولی صرفه جویی اقتصادی ایجاب می کند کاشت و داشت محصولات و مصنوعات با صرف کمترین زمان و بهترین بازده صورت پذیرد.

در ورزش والیبال که مورد بحث ماست این واقعیت در بسیاری از کشور ها از جمله ژاپن عینیت پیدا کرده است و در سرزمین ما نیز ولایاتی چون گنبد، ارومیه، مشهد، آمل و... اظهر من الشمس است که با نسیمی چهره های چون گل جوان ها مثل آتش زیر خاکستر زبانه می کشند، دو تیم موفق اخیر رده های سنی والیبال گویا ترین نمونه هستند.

در تیم زیر ۱۶سال یک تهرانی، یک کرمانی و ارومی بودند پنج گنبدی و گلستانی و بقیه هم از مازندران، درخشیدند و قهرمان دو قاره شدند. گلستان که  اخیرا برای چهارمین بار هیات برتر ایران شده سهم و دین خود را به درستی به والیبال ملی ادا کرده است دو نفر در تیم منتخب نوجوانان آسیا انتخاب شده اند و طاها بهبود نیا با آن قد و قواره ایده آل بهترین مدافع نو‌جوانان زیر ۱۹سال تورنمنت برزیل شد.

از این جوان گنبدی هر چه بگوییم کم گفته ایم او از برخی سرعتی زن های کند پیشرفت تیم ملی بزرگسالان ارجح تر است و حالا می خواهیم از یک نو ستاره گلستانی بیشتر بنویسیم، محمد رئوف خوشحال که دو جایزه ارزشمند ترین و بهترین دریافت کننده رقابت های زیر ۱۹سال پیکار های تاشکند را به خود اختصاص داد.

خوشحال داشلی برونی ما را به یاد سریال گلن اوجا می اندازد، سر به زیر با سری پر از سودا و رویاهای بلند،۱۹۳ سانتی متر، خوش دستی است که سر توپ می زند و ساعد های جفت و جوری دارد و تا ارتفاع ۳۲۹ سانتی متری منطقه حمله را در تسخیر خود در می آورد.

امثال رئوف در ترکمن صحرا فراوانند و در انتظار نیم نگاهی حسرت می کشند، مصطفی صداقت نمونه نابی دیگر است و یک صابر کاظمی دیگر..

توجه به زمین های مستعد والیبال را عمق و وسعت ببخشیم تا از راه میانبر به مقصد برسیم.

نویسنده: جمشید حمیدی