چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
دختران و پسران بدمینتون ایران

پیش به سوی آینده درخشان ملی‌پوشان بدمینتون

تیم ملی بدمینتون ایران با کسب شش مدال طلا، چهار نقره و دو برنز به کار خود در رقابت‌های آسیای میانه با عنوان قهرمانی پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ملی‌پوشان بدمینتون ایران در گفت و گویی کوتاه با سایت فدراسیون بدمینتون شرکت کردند.

امیرعلی احمدلو عضو تیم ملی زیر 15 سال گفت: برای دومین بار بود در این رقابت‌ها شرکت میکردم. سال گذشته در دوبل و سینگل به ترتیب طلا و نقره گرفته بودم اما امسال با تلاش خیلی بیشتری آمدم و نقره سینگل سال گذشته را تبدیل به طلا کردم.

امیرعلی محمدپور که مدال نقره سینگل و مدال طلای دوبل را به دست آورد گفت: سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و خوشحالم که با هم تیمی خوبم امیرعلی احمدلو موفق شدم مقام قهرمانی دوبل را در آسیای میانه به دست بیاورم. برای آینده برنامه‌های خیلی بیشتری دارد.

مهدی خلیلیان هم که در تیم زیر 17 سال پسران حضور داشت به سایت فدراسیون بدمینتون گفت: برای نخستین بار بود در این رقابت‌ها شرکت می کردم و خوشحالم که دو مدال نقره و برنز در سینگل و دوبل به دست آوردم. باید تمرینات بیشتری داشته باشم تا از سطح آسیای میانه عبور کنم.

هادی منوچهری دیگر عضو تیم ملی زیر 17 سال پسران نیز عنوان کرد: من هم برای اولین بار بود که در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت میکردم و در دوبل دوم شدم. در قسمت سینگل هم در یک هشتم نهایی حذف شدم. با تمرینات بیشتری هم به این رقابت‌ها و هم به عرصه‌های بین‌المللی دیگر برمی گردم.

زهرا رباطی از اعضای تیم ملی دختران نیز شرایط متفاوتی در این رقابت‌ها داشت. او گفت: برای دومین بار بود در این رقابت‌ها شرکت می‌کردم، البته یک تفاوت با سال گذشته داشتم. من قبلا در رده سنی زیر 15 سال در همین رقابت‌ها شرکت کردم اما اینبار در رده سنی زیر 17 سال بازی کردم و مقام اول دوبل و مقام دوم انفرادی را به دست آوردم. تجربه خیلی خوب و هیجان‌انگیزی بود و به پیشرفت من و سایر ملی‌پوشان کمک کرد. من برای آینده خودم نقشه‌های زیادی کشیدم و امیدوارم بتوانم با تمرین و تلاش به همه آنها برسم.

فریبا مددی نائب رئیس اول فدراسیون بدمینتون که به عنوان سرداور در رقابتهای آسیای میانه حضور داشت درگفت و گو با سایت فدراسیون بدمینتون عنوان کرد: از دو ماه پیش به عنوان سرداور رقابت‌ها انتخاب شده بودم. خوشبختانه رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد و بدمینتون‌بازان ما هم مدال‌های رنگارنگی به دست آوردند. رقابت ها به میزبانی فدراسیون بدمینتون تاجیکستان برگزار شد و از کیفیت لازم برخوردار بود. وی افزود: حدود 50 ورزشکار از کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که در دو رده سنی زیر 15 و زیر 17 سال و در بخش های یک نفره، دو نفره و میکس بودند. نائب رئیس نخست فدراسیون بدمینتون با اشاره به حضور سینا شفیعیون و شیما حیدرزاده از ایران به عنوان داور در این رقابت‌ها گفت: این دو داور توسط ارزیاب آسیا مورد ارزیابی قرار گرفتند. این رقابت‌ها فرصت بسیار خوبی هم بدمینتون‌بازان و هم برای داوران بود.