پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شرایط صعود تیم ملی هندبال نوجوانان ایران؟!

با شکست دیروز تیم ملی هندبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی معادلات گروه چهارم یک هشتم پیچیده شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مسابقات مرحله یک هشتم نهایی دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از روز گذشته آغاز شده که طی آن در گروه چهارم آلمان با نتیجه 28-30 از جزایر فارو شکست خورد و ایران نیز 26-29 بازی را به عربستان واگذار کرد.

در حال حاضر با این نتایج تمام تیم‌های گروه چهارم 2 امتیازی هستند و آلمان به دلیل تفاضل گل 9 صدرنشین است و تیم‌های جزایر فارو با تفاضل گل 0 ، ایران با 1- و عربستان با 8- دوم تا چهارم هستند.

1_ در صورت پیروزی ایران در برابر آلمان در بازی امشب، تیم ملی کشورمان فارغ از هر نتیجه‌ای به دور بعد صعود می‌کند اما اگر عربستان بتواند با اختلاف 8 گل جزایر فارو را ببرد، این تیم به عنوان تیم نخست به دور بعد می‌رود.

2_ اگر ملی‌پوشان ایران در بازی با آلمان به تساوی دست یابند، سه حالت مختلف پیش می‌آید به این صورت که هر یک از تیم‌های عربستان و جزایر فارو با پیروزی برابر یکدیگر 4 امتیازی می‌شوند و صعود می‌کنند که در این صورت آلمان با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم دوم راهی دور بعد می‌شود. اما در صورت تساوی ایران و آلمان و همچنین تساوی عربستان و جزایر فارو، آلمان و جزایر فارو به دلیل تفاضل گل بهتر راهی مرحله یک چهارم نهایی می‌شوند.

3_ با شکست ایران برابر آلمان در بازی امشب، تیم ملی هندبال ایران دیگر شانسی برای صعود ندارد و باید برای کسب رده پنجم تا شانزدهم تلاش کند، حتی اگر نتیجه بازی دو تیم جزایر فارو و عربستان مساوی شود.

لازم به یادآوری است تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دومین بازی خود در مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی جهان امشب از ساعت 20:30 به وقت ایران با تیم ملی آلمان دیدار می‌کند.