چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

جدال امباپه با پاری سن ژرمن؛ نیمار در بلاتکلیفی

در حالی که بن بست نقل و انتقالات کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن ادامه دارد، مشخص نیست که آیا این مهاجم ستاره حتی در زمانی که پاری سن ژرمن فصل لیگ خود را در خانه مقابل لوریان در روز شنبه آغاز می کند، در ترکیب خواهد بود یا خیر.

اکنون آینده نیمار در باشگاه نیز ناگهان نامشخص به نظر می رسد.

روزنامه ورزشی برجسته فرانسوی L'Equipe گزارش داد که نیمار به باشگاه گفته است که می‌خواهد تابستان امسال را ترک کند و آشفتگی پیرامون مدافع عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را افزایش دهد.

با تماس آسوشیتدپرس، پاری سن ژرمن اعلام کرد که باشگاه در مورد وضعیت نیمار اظهار نظر نمی کند.

نیمار 31 ساله که در سال 2017 با رکورد جهانی 222 میلیون یورو (244 میلیون دلار) از بارسلونا به این تیم پیوست، تا سال 2025 قرارداد دارد.

امباپه، که در سال 2017 نیز به این تیم پیوست، می‌خواهد در این فصل برای PSG بازی کند و پس از پایان قراردادش، به‌صورت آزاد به میدان برود، زیرا او می‌تواند برای قرارداد هنگفت و دستمزد بالاتر درخواست کند. او به شدت با انتقال به رئال مادرید در ارتباط بوده است.

امباپه در ژوئن به باشگاه اطلاع داد که تا سال 2025 یک سال اضافی از قراردادش را ادامه نخواهد داد. پاری سن ژرمن در واکنش به این موضوع تاکید کرد که او تابستان امسال فروخته خواهد شد تا در پایان فصل به صورت رایگان از او جدا نشود و او را کنار گذاشت. تور پیش فصل به ژاپن و کره جنوبی. امباپه از آن زمان به تنهایی یا با بازیکنان حاشیه ای تمرین می کند و بعید به نظر می رسد که او در ترکیب مقابل لوریان حضور داشته باشد مگر اینکه توافقی حاصل شود.

PSG با از دست دادن رکورد هفت بار برنده توپ طلا، لیونل مسی، اکنون به نظر می رسد که در خطر از دست دادن دو فوق ستاره باقی مانده خود نیز باشد.

انتقال مسی به اینترمیامی پس از آن صورت گرفت که فاتح آرژانتینی جام جهانی تصمیم گرفت قرارداد خود را برای یک سال تمدید نکند که PSG به او پیشنهاد داده بود.

اما پس از سال‌ها دلخوری از بازیکنان ستاره‌اش، به‌ویژه زلاتان ابراهیموویچ و نیمار، پاری سن ژرمن قصد قاطعانه‌ای نشان می‌دهد که تحت فشار قرار نگیرد.

امباپه پس از کنار گذاشته شدن از تور پیش فصل، عکسی از خود پس از تمرین با برخی از بازیکنان حاشیه ای هفته گذشته در فضای مجازی منتشر کرد. او در حالی که هواداران در بیرون مجتمع تمرینی باشگاه در حومه پاریس منتظر بودند، ایستاد تا امضا بگیرد.

پاری سن ژرمن پیشنهادی 332 میلیون دلاری از تیم الهلال عربستان سعودی برای امباپه دریافت کرده است، اما به نظر می رسد که این ملی پوش 24 ساله فرانسوی قصد دارد در اروپا بماند.

مادرید دو بار در پیشنهادات برای جذب امباپه شکست خورده است، اما قهرمان 14 بار جام ملت های اروپا این بار در موقعیت بسیار قوی تری قرار دارد و امباپه جایگزین ایده آل برای کریم بنزما است.

او یک خرید میراثی خواهد بود و به اندازه کافی جوان است که بتواند سال ها در آنجا بازی کند، مانند بنزما، که پس از 14 فصل پر جام و 354 گل در مادرید، به باشگاه الاتحاد عربستان پیوست.

امباپه با ۲۱۲ گل بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن است، اما او هرگز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است، و همچنین می‌خواهد مانند بنزما برنده توپ طلا شود.

برگردان: هستی رفیعی