پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مطالبه جامعه ورزش از دولت و مجلس؛

ضرورت معرفی و رای اعتماد به کیومرث هاشمی!

برای برنامه ریزی، طراحی و تصمیم سازی درست در ورزش و به جهت ضرورت اصلاح ساختار مدیریت آن، نیاز است تا دولت محترم در اولین فرصت با معرفی هاشمی به مجلس و رای اعتماد نمایندگان، به کمک ورزش بشتابند.

پس از گذشت چند روز از معرفی کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت و در آستانه برگزاری چند رویداد مهم بین المللی ضرورت تثبیت مدیریت ورزش بیش از پیش احساس می شود.

باید تکلیف ورزش را روشن کرد. فدراسیون های ورزشی و آحاد مردم علاقمند ورزش هم انتظار دارند، این قضیه با فوریت صورت گیرد.

مدیریت کلان ورزش به صورت سرپرستی و مراعی نگه داشتن آن تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو به هیچ شکل به صلاح ورزش کشور نیست!

کیومرث هاشمی هم فرد تازه کاری نیست. وی پیش تر در کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش توان مدیریتی خود را نشان داده و فردی خوشفکر، متعهد و متخصص در ورزش به حساب می آید.

در چند روز گذشته اخباری از گوشه و کنار می شنویم که احتمال دارد معرفی هاشمی به مجلس به پایان بازی‌های آسیایی هانگژو موکول شود.

از تصمیم قطعی دولت و مجلس در این زمینه اطلاعی نداریم، اما تاکید می کنیم اداره ورزش در مقطع کنونی با این سبک و سیاق به هیچ شکل به مصلحت نیست.

باید در نظر داشت، بحث بیماری و استعفای دکتر سجادی ماه ها به درازا کشید و مدیریت ورزش در رکود و سکون بود. فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران هم بلا تکلیف بودند و مانند بیماران در اتاق انتظار قرار داشتند. طیف دیگری هم در بخش اورژانس نیازمند خدمات ویژه بودند و...

به روشنی و به صراحت می گوییم اگر قرار به اداره ورزش به صورت سرپرستی و با همین ساختار و نیروها بود، چرا با کناره گیری و استعفای سجادی موافقت شد؟

ظاهرا دولت محترم به ضرورت تغییر در نظام مدیریت ورزش پی برده بود و با این نگاه سجادی رفت و هاشمی به میدان فراخوانده شد.

لذا انتظار می رود این تصمیم نهایی و آرامش در ورزش حاکم شود.

متاسفانه در سنوات گذشته نگاه درجه چندمی به ورزش از سوی دولت و مجلس خسارت بار بود و نگاه سیاسی و ابزاری به آن، اساس کار را مختل و به بی راهه برد. باید این‌ نگاه را با تصمیمات درست و اصولی پوشش داد.

امروز ورزش نقش کلیدی در فعالیت‌های اجتماعی دارد. در عرصه های بین المللی هم ورزش زبان گویای ملت ها است و قهرمانان و تیم‌های ورزشی با حضور در  میادین رسمی جدا از نمایش توان فنی به نشان دادن  فرهنگ، آداب و سنن  خود متوسل و متمسک می شوند.

باید این ایده و تفکر در مدیریت کشور حاکم و ورزش در اولویت جدی مسئولان ارشد باشد و غیر از این هم انتظار نیست .

نویسنده: احمد میرزاییان